Lumea ascunsa a pirateriei

Home « Turism « Inedit

Cu siguranţă, piratul Jack Sparrow este cel mai cunoscut prădător al valorilor transportate de către vasele comerciale, chiar dacă doar în filme. Datorită rolului interpretat de celebrul Johnny Depp, căpitanul Sparrow a devenit îndrăgit şi aclamat de toată lumea, la nivel internaţional.

Să o luăm cu începutul...

Un pirat era recunoscut prin garderoba total neasortată, peticul de piele aplicat pe unul dintre ochi, una bucată picior din lemn, mâna-cârlig, cercel din aur, bandană (eşarfă purtată pe cap), barbă, cicatrici şi varii cicatrici dobândite în lupte, ochean, pălărie cu boruri, papagal pe umăr şi mult...rom "la bord".

În trecut, prin anii 1500, piraţii erau cei mai temuţi prădători care jefuiau tot ce prindeau, cel mai adesea orice ambarcaţiune care aparţinea inamicului. Corsarii maltezi, de pildă, operau la comanda Cavalerilor Sfântului Ioan şi orice act de nesupunere era pedepsit cu execuţia sau, în cel mai bun caz, cu exilul.

Deşi se credea că duceau o viaţă lipsită de griji, nu mereu era roz. Mureau devreme, condiţiile de trai de pe corăbii fiind de-a dreptul inumane în secolul al XVII-lea. Marinarii consumau adesea alimente putrezite, în care roiau viermii, iar după ce-şi terminau stagiul, se întorceau acasă cu forme severe de debilitate. Iar cei care nu mai rezistau aveau parte de tratamente de-a dreptul inumane: fie erau înlocuiţi fără scrupule cu tineri răpiţi, fie ajungeau să se arunce de bună voie peste bord.

Cum se alegeau ucenicii?

Simplu! Câţiva iniţiaţi investigau teritoriul (atunci când "parcau" pentru a-şi aproviziona corabia) şi ocheau pe acei tineri care păreau în putere, gata să-i slujească căpitanului. Cu puţin noroc, ocoliţi de dizenterie şi de alte maladii contagioase, aceştia se puteau reîntoarce acasă după 2-3 ani. În caz contrar, ajungeau să moară precum câinii, aruncaţi peste bord, în condiţiile în care nu mai erau de folos.

Piraţii erau cunoscuţi pentru abilitatea de a pune stăpânire pe bunuri necuvenite, prin obţinerea unor mandate de navigaţie false. În asemenea cazuri, piraţii figurau ca militari care aveau misiunea de a veghea la bunul mers al navigaţiei. După ce opreau corăbiile întâlnite pe "drum", simulând controale de rutină, jefuiau toată încărcătura găsită la bordul "inamicului", operaţiune care nu dura mai mult de câteva ore.

Dar căpitanul?

Întotdeauna, căpitanul trebuia să fie o persoană cu sânge rece, neînfricată de nimeni şi nimic, cu multă experienţă în a mânui banii obţinuţi în urma jafurilor. Căpitanul era cel care cântărea implicarea fiecăruia în acţiunile de deposedare a adversarului. Cei care se-ntorceau de pe vasul atacat cu o mână sau cu un picior în minus beneficiau de compensaţii şi aprecieri din partea căpitanului.

Cu toate astea, piraţii nu erau doar "perlele" negre ale mărilor şi oceanelor. Chiar s-au înregistrat cazuri când au eliberat sclavii de pe corăbiile atacate şi i-au integrat în grupul lor.

Printre cei mai cunoscuţi piraţi se numără Fraţii Barbarossa, Sir Francis Drake şi Barbă-Neagră.

Fraţii Barbarossa sau "Barbă roşie", nume dat de către europeni celor doi fraţi turci, au rămas în istorie ca cei mai influenţi piraţi ai secolului al 16-lea, când atacau numeroase oraşe-port împreună cu banda lor de piraţi.

 

Sir Francis Drake a fost nu doar un răufăcător, ci şi unul dintre cei mai bogaţi piraţi din lume. De-a lungul călătoriilor sale, Drake s-a ocupat de pirateria şi comerţul cu scalvi în coloniile spaniole din America Centrală.

Barbă-Neagră, pe numele său adevărat Edward Teach, a fost "comandantul" apelor din Caraibe, în anii 1700. Novice la început, apoi un luptător feroce, Barbă-Neagră a fost un personaj înfiorător, cu o coamă sălbatică de păr, o barbă lungă, neagră şi privire tăioasă.

 

 

 

Irina B.

sursa foto: fanpop.com

Publicat in: octombrie 2013
Etichete pentru acest articol: Barbarossa, capitan, comori, corabii, Jack Sparrow, pirati
Inapoi la categoria «« Turism

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement