Triatlonul ca sport personalizat

Home « Sport « Inedit

Debordezi de energie și urăști monotonia? Atunci clar nu ești omul unui singur sport. Și, stai fără grijă, nu ești singurul! Diversitatea este un obicei pe care oricare dintre noi încearcă să-l implementeze în viețile personale. Însă, când vine vorba de sporturi, diversitatea este mai dificil de realizat! Nu din pricina efortului, ci mai degrabă a alegerii. Ce sport se potrivește cu celălalt și în ce ordine să le combinăm? Cu siguranță ești nedumerit... Astfel că am hotărât să găsim un sport care să îmbine exercițiile benefice fiecărui mușchi ai organismului. Curioși ce am ales? Cu siguranță ați auzit de el. Nu la sala de gimnastică ci, probabil, l-ați văzut la Jocurile Olimpice!

Este Triatlonul, întrecerea care îmbină trei sporturi atletice de competiție: natație, ciclism și alergare (maraton). Un concurs de triatlon implică practicarea înotului, ciclismului și atletismului într-o succesiune imediată pe diverse distanțe. Triatleții concură pentru a obține cel mai scurt timp total de completare a tuturor probelor, de la cele trei sporturi. Cuvântul „triatlon” este de origine greacă și se scrie τρεις.

Olimpic sau organizatoric

Cursele Triatlon variază în distanță. Potrivit Uniunii Internaționale Triatlon și Triatlon Statele Unite ale Americii, distanțele internaționale pentru curse sunt:
Distanțe Sprint: 750 de metri de înot, 20 de kilometri la ciclism (12 km) și cinci kilometri la atlelism. Intermediar (sau Standard), cunoscută drept „distanța olimpică” conține 1,5 kilometri la înot, 40 de kilometri ciclism și 10 kilometri de alergare. Și Cursa Lungă care conține 1,9 kilometri de înot, 90 de kilometri ciclism și 21 kilometri de alergare.

Toate aceste valori sunt pentru olimpicii de performanță, care se pregătesc în acest sens. Cum mulți dintre noi nu ne vrem olimpici, putem practica aceste sporturi după un plan bine realizat înainte. De preferat, de un instructor care să stabilească programul în funcție de silueta și organismul fiecăruia. Astfel, îți vei putea menține sănătatea și remodela trupul fără a-ți forța inutil mușchii.

Alternanță invidualistă

În cadrul unei competiții, triatlonul are loc de la începutul până la finele unei zile. Zonele de tranziție sunt poziționate atât între înot și segmentele de biciclete, cât și între biciclete și segmentele de atletism. Sunt cazuri în care se trece de la înot la ciclism și de la ciclism la atletism. Aceste zone sunt folosite pentru a stoca biciclete, îmbrăcămintea sportivă, precum și orice alte accesorii necesare pentru pregătirea următoarei etape a cursei. Timpul petrecut în zonele de tranziție este inclus în durata totală a cursei.

La triatlonul practicat pentru întreținerea și sănătatea personală, efortul depus nu trebuie să fie nici pe departe același. Nu este indicat să practici toate aceste sporturi într-o singură tranșă, ci le poți alterna, făcând un program regulat, pe zile. Dacă, însă, vrei să le practici pe toate zilnic, poți aloca câte jumătate de oră sau chiar o oră întreagă pentru fiecare. Însă, fără intensitate, ci într-un regim de relaxare.

Astfel, mușchii vor lucra, însă organismul nu se va simți înfrânt de oboseală la finele antrenamentelor. Dar pentru asta ai nevoie de timp mult la dispoziție. Și cum viața cotidiană alertă nu ne permite acest lucru, este recomandat să practici maximum două tipuri de sporturi pe zi, respectiv dimineața și seara. Astfel, mușchii tăi vor avea timp să muncească și să se odihnească pe rând.

Gina Rotaru

Foto: evenergystation.com

Publicat in: septembrie 2012
Etichete pentru acest articol: septembrie, sporturi nautice, Triatlon
Inapoi la categoria «« Sport

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement