Aerobic nautic - avantaje și dezavantaje

Home « Sport « Inedit

Corp ferm, siluetă zveltă, condiție fizică bună și forme de invidiat? Unde le poți obține mai rapid dacă nu la aerobic nautic? Este unul dintre sporturile care, pe lângă faptul că este distractiv, te mai și ajută să te menții în formă fără mult efort. E testat! Nu o spunem doar noi, ci și medicii care îndeamnă sedentarii la practicarea acestui sport. Motivul: odată testat, ești clar dependent. În mod benefic, bineînțeles.

Însă, ca orice sport, și aerobicul nautic are avantaje și dezavantaje. În timp ce aerobicul clasic se face într-o sală sau chiar în propria acasă, aerobicul nautic se practică obligatoriu în apă. Sunt exerciții efectuate prin mișcări rapide, în apă de mică adâncime, cum ar fi un bazin de înot. Mișcările se fac pe ritm muzical alert, care distrage atenția de la efort. În unele zone este cunoscut sub numele de „aquafit“ (slăbire în apă) sau „aerobic în apă“. Noi preferăm să-i spunem aerobic nautic, pentru că este un tip de antrenament care întărește rezistența mușchilor în timpul mișcărilor sub apă.

Avantaje

Aerobicul nautic se practică în grupuri mari de persoane, iar socializarea este unul dintre secretele majore ale ignorării efortului fizic. Astfel, în timp ce faci mișcare și socializezi, creierul este relaxat, iar tu nu vei simți atât de puternic efortul sau oboseala ca-n cazul aerobicului clasic.

Mai mult, aerobicul nautic reduce riscul leziunilor musculare datorită forței de susținere a apei. Greutatea corpului este redusă de forța de împingere a apei, iar tu vei avea senzația de plutire în timpul exercițiilor. Astfel, articulațiile picioarelor nu vor mai fi la fel de forțate precum la aerobicul clasic, iar riscurile unor întinderi sunt aproape nule.

Aerobicul nautic previne, de asemenea, senzația de fierbințeală resimțită în timpul efortului, datorită apei, care menține corpul la o temperatură constantă pe întreaga durată a antrenamentului. Un alt beneficiu major: nu trebuie să știi să înoți pentru a practica aerobic în apă.

Dezavantaje

Ei bine, am ajuns și la partea neplăcută! Unul dintre dezavantajele majore sunt banii! Da, pentru a practica aerobic nautic ai nevoie, fie de un lac pe lângă casă sau de o piscină gonflabilă în curte, fie de bani. Asta pentru că îți trebuie un bazin de înot, iar majoritatea percep taxe mari de acces (mimimum 120 lei abonamentul lunar cu 3 ședințe pe săptămână).

Un alt dezavantaj... caloriile! Aerobicul nautic este distractiv și benefic sănătății, însă la o ședință nu arzi foarte multe calorii (între 130 și 245/ în 30 de minute) în comparație cu aerobicul clasic ( între 300 și 500 / în 30 de minute). Însă, de cele mai multe ori, aerobicul nautic este mai recomandat de medici față de cel clasic. Motivul principal fiind lipsa oboselii acute și a riscului producerii unui atac cardiovascular.

Dar, acum că noi ți-am prezentat ambele variante, te lăsăm să alegi ce tip de aerobic crezi că ți se potrivește cel mai bine. Trebuie să menționăm, însă, că aerobicul nautic poate fi practicat fără griji și împreună cu copiii sau persoanele vârstnice. Este un fel distractiv de a-ți petrece timpul în mod sănătos alături de întreaga familie, fără teama vreunei accidentări. Nu crezi?

Autor: Gina Rotaru

Sursa foto: cheshirelines.co.uk

Publicat in: iulie 2012
Inapoi la categoria «« Sport

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement