Ivan Patzaichin - rebranding Delta Dunarii

Home « Profil « Pilot

Pentru românii de pretutindeni Ivan Patzaichin este unul dintre legendele sportului românesccvadruplu laureat cu aur la Jocurile Olimpice și a altor câteva sute de medalii adunate de la concursuri naționale șinternaționale, ca participant sau antrenor. Însă, pentru locuitorii din Deltă este un colac de salvare – Ivan Patzaichin promovează o mișcare socială de sprijinire a comunităților din Delta Dunării și a turismului lent, neinvaziv.

Pe Ivan Patzaichin l-am cunoscut la deschiderea Salonului Nautic Internațional București fără nicio așteptare setată, ci doar cu un sentiment puternic de curiozitate. Urma să descoperim un campion în adevăratul sens al cuvântului, un brand românesc și un antreprenor deopotrivă. Când am dat mâna cu el, i-am simțit bătăturile din palmă, lucru pe care îl explică extraordinar: “Dacă vâslești doar câteva zile, într-o plimbare de agrement, nu ajungi să-ți strici mâinile ca mine. Eu am tras de copil și, mai ales, am tras pentru performanță, mai mult de douăzeci de ani. Până la urmă, nu trebuie să fii în perfectă formă fizică să te bucuri de apă, dar vâslitul are această calitate: e un sport complet și, fără să te epuizeze, poți să-l faci în propriul tău ritm. Dacă adaugi faptul că ești afară, în natură, e cea mai bună formă de mișcare. Cui ii mai trebuie sală când are canotca ?”.Name

Chipul îi este vizibil ridat, ceea ce îl face foarte real și expresiv. Cred că fiecare cută ascunde o poveste fabuloasă, a simțit texturile apei din întreaga lume și a primit poate milioane de aplauze. Însă cel care primează este zâmbetul. Vorbește zâmbind despre Rowmania și despre locuitorii deltei. Crede în proiectul său și speră să transforme această parte de lume în ceea ce a fost odinioară: un paradis al naturii sălbatice de care turiștii și localnicii ar trebui să se bucure deopotrivă. Însă cel mai mult își dorește ca cei mici să învețe să vâslească, să nu mai considere rușinos acest lucru, după cum chiar el ne povestește.

Anul trecut s-a născut Rowmania, mișcarea prin care Ivan Patzaichin te invită să vâslești prin România. Rowmania este o “nouă bicicletă a apelor” specială pentru plimbare și relaxare, în weekend sau în vacanță, în preajma orașelor sau pe traseele sălbatice străbătute de Dunăre în Deltă sau în rezervații naturale. “Romania are ape de a căror sălbaticie și frumusețe te poți bucura oricând, așa că te astept alături de mine în Rowmania, o campanie pentru promovarea ecoturismului”, povestește campionul.

Canotca – o invenție pentru simțuriName

Rowmania s-a lansat o dată cu canotca, o canoe ca o lotcă, un produs exclusiv românesc care preia tradiția marangozilor, meșteșugarii bărcilor de lemn din Delta Dunării și îi aduc valoare prin liniile dinamice ale unei canoe. “Am creat canotca după lotca tradițională de la care preia caracterul, și după canoea de competiție, de la care preia mobilitatea.” își prezintă Ivan creația. Totodată, sportivul își propune să promoveze Rowmania și ca proiect de antreprenoriat social, sub care să încurajeze turismul ecologic și agrementul cu ambarcațiuni cu vâsle.

Există patru tipuri de canotca Patzaichin, cu prețuri cuprinse între 1800 - 5400 Euro, în funcție de dotări. Canotca Rowmania are 4.9 m lungime, 0.87 m lățime, cu o greutate între 40-55 kg, construită din lemn de brad pentru 3 persoane, a cărui mod de propulsie este fie la rame, fie la pagaie. “Este cel mai potrivit mijloc de a traversa canale înguste și ape din ariile protejate. Concepută pentru turiștii în căutare de oaze de liniște, Canotca Rowmania contribuie la revitalizarea meșteșugului tradițional de realizare a bărcilor și este recomandarea noastră pentru echiparea parcurilor și zonelor de agrement” este prezentarea pentru vedeta standului.

Produsele sunt realizate cu ajutorul lui Paul Vasiliu, inginer constructor de bărci. Se folosește lemnul tocmai pentru a oferi acea patină și distincție specifice unei bărci de colecție. Ecotehnologia este un alt punct pe care mizează prin folosirea motoarelor electrice ecologice, TORQEEDO Starnberg Germany: “Motorul ecologic dă răgazul turiștilor să fotografieze sau să admire peisajul și le oferă un impuls în plus în zonele în care se vâslește contra curentului”, descriu specialiștii această alegere.Name

Canotca este perfect finisată, iar în timpul pe care l-am petrecut admirând-o, nici mâna și nici ochii nu au găsit vreo imperfecțiune. Până și culorile alese pentru designul bărcii te propulsează direct pe apă, într-o imagine foarte relaxantă.

Ivan Patzaichin vrea să deschidă șapte centre de închiriere de canotci în deltă, două dintre ele fiind deja în curs de lansare: Mila 23 și Crisan. În acest proiect, Ivan îl are ca partener pe Teodor Frolu, un om de afaceri bucureștean care a descoperit plăcerea vâslitului într-o excursie pe Dunăre în deltă, alături de un prieten din Germania. Turistul poate să închirieze barca și dacă îi place, o poate chiar cumpăra.

Centrele vor fi în administrarea localnicilor tocmai pentru a promova acest turism lent, eco, pe care și-l dorește. “Această rețea trebuie să fie ca o infrastructură de turism, ca o autostradă ecologică. Și, astfel, în zonele în care opresc turiștii se pot dezvolta servicii eco: mâncare, cazare în case tradiționale, tot ceea ce oferă Delta" afirmă Frolu pentru publicația online Wall-Street.

Mai mult decât atât, cei doi se gândesc la crearea unor centre info pentru turiști, un atelier-școală pentru învățarea meșteșugului de marangoz și un centru gastronomic la Mila 23, locul de naștere al sportivului.

Ivan – omul din spatele campionuluiName

Patzaichin este și un brand românesc de fashion. I-am recunoscut ținuta elegant-lejeră semnată de designerul Olah Gyarfas care are ca principală caracteristică funcționalitatea: poți vâsli lejer în aceste haine fără să te simți incomod sau poți la fel de bine să ieși pe stradă cu ele. Împreună au creat o vestimentație cu o filosofie de viață în spate și cu materiale românești 100% ecologice, create în atelierele din Miercurea Ciuc.

Pentru că brandul PATZAIKIN promovează inovația românească, lucrează în colaborare cu Institutul de Cercetare al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad și Facultatea de Textile-Pielărie și Management Industrial, Universitatea Tehnică “Gh. Asachi” din Iași pentru crearea de materiale locale.

Sursa foto: rowmania.ro / rfb.ro

Autor: Oana Vasiliu

Publicat in: aprilie 2012
Etichete pentru acest articol: Ivan Patzaichin, JO, rebranding
Inapoi la categoria «« Profil

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement