Q Selva Industries

Home « Profil « Europa

Tony Selva s-a stabilit îRomânia acum 15 ani, pe malul Dunăriilângă Drobeta Turnu Severin și de atunci “croiește” bărci pentru clienții săi. Totul, îfuncție de nevoile fiecăruia. În atelierele șantierului naval pe care îdeține, Tony Selva crează și modele de serie, însă cel mai mult îi place să personalizeze fiecare barcă în parte. Echipa Nautica Magazine l-a cunoscut la Salonul Nautic Internațional București unde acesta și-a prezentat ultima inovație în materie de ambarcațiuni: barca cu motor electric ce consumă “mai puțin de un leu/oră”.

Caracteristici Sphinx 560

Barca motorizată electric face parte din conceptul dezvoltat de Q Selva Industries – artă flotabilă. Modelul are ca bază de design clasica barcă de salvare, unde proiectantul a transformat liniile ambarcațiunii într-o bijuterie romantică. Sphinx-ul este o experiență pentru întreaga familie pentru plimbarea pe lacuri sau pe lângă țărmuri. Interiorul ergonomic, spațiul de depozitare mare, ușurința cu care se poate conduce și canapelele confortabile sunt elementele care asigură o excursie relaxantă pentru participanți.

Caracteristici tehnice:

  • Lungime: 5.6 m
  • Lățime: 2.15 m
  • Pescaj: 0.5 m
  • Greutate: 550 kg
  • Motorizare: electrică 2.5 kw, baterii 2 x 260Ah
  • Capacitate: 6 persoane

Interviu

Nautica Magazine: Ne-a atras atenția “reclama” bărcii cu motor electric. Cum poate consuma un leu/oră ?

Tony Selva: Răspunsul este foarte simplu. Motorul bărcii are 2,5 kw, dar, daca mergi lent, cu 7-8 km/h, consumul scade sub un kilowatt. Cum un kilowatt costă 40 de bani, pot spune că am și exagerat când am estimat costurile la un leu.

NM: De când produceți acest tip de ambarcațiune?

TS: Modelul îl construiesc deja de trei ani, dar abia în vara anului trecut (n.red - 2011) l-am echipat cu un motor electric. Îmi pare rău că nu am făcut această “îmbunătățire” mai devreme. Plăcerea de a merge fără zgomot, trepidații și miros transformă călătoria cu barca într-o adevărată relaxare. Chiar plutești, în adevăratul sens al cuvântului.

NM: Care sunt așteptările dumneavoastră în ceea ce privește vânzările pentru această barcă cu motor electric?

TS: Eu sunt de meserie artist, nu economist. Din acest motiv, economia mea se cam bate cap în cap cu ceea ce se întâmplă aici, pe piața românească. Din punctul meu de vedere, aș vrea să se dezvolte mai mult turismul nautic în România.

NM: Cum arată piața românească a producătorilor de ambarcațiuni ?

TS: Ca producător de ambarcațiuni în România vă spun sincer că nu am putut să supraviețuiesc acestei industrii fără a face export. Țările nordice sunt principalele piețe de desfacere a ambarcațiunilor pe care Q Selva Industries le produce. Vindem în special în Germania și Olanda. Totodată, sunt ferm convins ca într-un viitor apropiat România va fi o piață de desfacere importantă pentru vânzarea de bărci. Și spun asta datorită lipsei care se observă cu ochiul liber pe cursul principal al Dunării și chiar și în Deltă.

NM: Credeți că românii sunt amatori de bărci eco-friendly ?

TS: Eu sper că da. Problema este că în România nu există o vechime în agrementul cu bărci. Ceea ce produc eu permite o distracție nedestructivă a mediului înconjurător.

NM: Ce ne puteți spune despre turismul nautic din România ?

TS: În străinătate, pe toate canalele pe unde te uiți sunt sute de ambarcațiuni în mișcare. Aici în România, în mijlocul verii, Dunărea este aproape goală. Nici sâmbăta și duminica, în zilele libere, nu este prea mare agitația pe fluviu. Mi-ar plăcea ca încet-încet, lucrurile să se dezvolte și în zona turismului nautic. M-a bucurat faptul că la Salonul Nautic Internațional București am fost vecini cu Ivan Patzaichin și invenția lui - canotca. Noi promovăm practic același lucru, un turism ecologic. Personal, mi se pare că produsul dumnealui este chiar mai bun decât al meu pentru că este un model tipic românesc. Cumva trebuie stimulată legătura dintre oameni și natură, lucru pe care legislația românească în loc să îl încurajeze, îi pune piedici. De exemplu, un străin nu poate conduce o ambarcațiune pe lacurile din România sau pe Dunăre pentru că nu are permis conform legislației în vigoare. Acest inconvenient a fost un alt aspect la care m-am gândit când am creat barca cu motor electric. Dacă merge cu maxim 8 km/h, nu necesită permis de conducere special și oricum, accidentele la această viteză sunt ca și inexistente.

NM: Recomandați România ca destinație turistică pentru aventuri pe apă?

TS: Bineînțeles, din toata inima. Însă inițiativa ar trebui să vină și din partea Ministerului Turismului și Dezvoltării Regionale. Și asta presupune o implicare mai activă și mai serioasă în ceea ce privește acest tip de turism. Consider că trebuie dezvoltată o flotă de ambarcațiuni de agrement. Turiștii străini care vin în România și dispun de fonduri pentru plăceri nautice ar trebui să găsească și bărci cu vele, cu vâsle sau cu motor electric la închiriat, cum au în țările de proveniență.

NM: Aveți o barcă de suflet ?

TS: Mie îmi plac foarte mult ambarcațiunile cu vele pe care navighez. Când eram tânar, am fost campion de windsurfing de două ori în Olanda. Velele îți oferă o altfel de adrenalină. Însă am o barcă clasică, dupa un model din 1920, făcută din fibră de carbon, care aș putea spune că este de suflet. Cu toate astea, vara trecută am ales să-mi petrec timpul liber în barca electrică pentru relaxarea care mi-o oferă, iar pe cea motorizată am folosit-o doar de două-trei ori.

Sursa foto: sphinxmarine.com

Autor: Oana Vasiliu

Publicat in: aprilie 2012
Etichete pentru acest articol: Q Selva Industries, Tony Silva
Inapoi la categoria «« Profil

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement