Shopping nautic: Marina Limanu își schimbă proprietarul

Home « Profil « Dealer

Cine spunea că tranzacţiile întârzie să se realizeze în 2012 s-a înşelat. Vorbim însă de două companii nautice care au bătut, recent, palma şi care vor oferi împreună servicii nautice integrate. Despre cine este vorba şi ce se va întâmpla în continuare? Echipa Nautica vă face o scurtă trecere în revistă!

De câteva săptămâni, umblă vorba prin târg că familia Marcu, stăpână peste NauticLife, unul dintre cei mai mari operatori de pe piața de ambarcațiuni din România, a scos din buzunar o sumă importantă de bani pentru preluarea în proporție de 100% a firmei Marina Limanu. În urma tranzacției, am aflat că noul nume al Marinei Limanu a devenit LifeHarbour. Mai mult chiar, sursele Nautica susţin că întreaga companie urmează să treacă printr-un proces de rebranding și de integrare în grupul NauticLife.

La prima vedere tranzacţia pare una solidă. Şi asta pentru că, inaugurată în 2010, Marina Limanu este una dintre cele mai mari marine private din România, având o suprafață de 30.000 mp și 670 m deschidere la malul apei și un potențial de cheiaj de 260 ambarcațiuni. În prezent, Marina dispune de 40 de locuri pentru yachturi, la care se vor adăuga alte 40 până la sfârșitul lunii iunie; deține un restaurant și o sală de cursuri pentru training, ambarcațiuni cu vele și yacht-uri cu motor destinate închirierii sau activităților corporate. De asemenea, în cadrul Marinei își desfășoară activitatea şi o școală de yachting – Romanian Yachting School.

Mai mult chiar, chestionaţi de presă, reprezentanții companiei susţin că, în următorii doi ani vor fi susținute investiții ample în Marină, direcționate pentru construcția unui hotel cu 40 de locuri de cazare, care va fi dat în exploatare în luna august anul acesta; dezvoltarea unui minicomplex rezidențial în zona marinei în urmatorii doi ani; suplimentarea locurilor de acostare pentru ambarcațiuni de la 40 la 260 de locuri; construcția unei baze complete de înteținere și reparații a ambarcațiunilor în colaborare cu firma consacrată pe piață Boat&Yacht Service, precum și pentru crearea unei platforme proprii de service și alimentare cu combustibil.

“Derularea unei astfel de tranzacții într-o perioadă încă sensibilă la criză și pe o piață care înregistrează scăderi de la un an la altul, demonstrează încă o dată determinarea de a deveni o forță importantă pe această piață”, a declarat Octavian Pădeanu, CEO LifeHarbour.

În prezent, NauticLife este unul dintre cei mai mari furnizori de ambarcațiuni din România, fiind concesionar pentru câteva dintre cele mai prestigioase branduri de ambarcațiuni din Europa, precum: Beneteau, Raymarine și Buster. Compania deține două showroom-uri: unul în Tulcea, cu o suprafață de cca 320mp și cca 600 mp curte și parking și al doilea în Mogoșoaia, cu o suprafață de cca 1800 mp și cca. 4000 mp curte și parking - acesta din urmă fiind și cel mai mare showroom de ambarcațiuni din România, care mai găzduiește caiace, motoare, bărci, accesorii pentru pescuit și vânătoare.

“Semnele observate până acum ne spun că piața va stagna în 2012, dar acest lucru se va întampla după trei ani consecutivi de scădere puternică, oprirea scăderii pieței urmând să aibă loc datorită creșterii apetitului de cumpărare. De altfel, un profil standard al cumpărătorului de ambarcațiuni în România presupune câteva caracteristici: ca poziție socială, ne adresăm unor persoane cu vârstă între 30 și 50 ani, dinamice, dornice de a-și petrece timpul în aer liber, cu un nivel mediu – superior de venituri. O pondere importantă este reprezentată de pasionații de pescuit și vânătoare în Delta Dunarii, iar pe litoral sunt persoanele cu aptitudini spre sporturile nautice. Sunt aceleași persoane care au fost interesate de ambarcațiuni și înainte de criză, dar care s-au cam plictisit sa astepte sa treaca criza”, a spus Octavian Firu, CEO NauticLife.

CIFRE: În 2011 NauticLife a vândut 34 de ambarcațiuni, având o cifră de afaceri de peste un milion de euro și o cotă de piață de 30%, cu o perspectivă de a crește substanțial în următoarea perioadă. De la deschidere și până în prezent, NauticLife a susținut investiții în valoare de peste 3,5 milioane euro.

 

Autor: Marian Crăciun

Publicat in: mai 2012
Etichete pentru acest articol: marina limanu, mihai marcu, nautic life
Inapoi la categoria «« Profil

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement