Mihai Marcu: Perspective despre piața românească de ambarcațiuni

Home « Producatori « Dealeri

România se bucură de 1075 de kilometri de Dunăre perfect navigabili, un paradis deltaic rupt din rai, un număr important de râuri interioare numai bune de plimbări cu barca și aproximativ 15 lacuri declarate căi navigabile. Din păcate sau din fericire, românii nu sunt prea pasionați de sailing, iar piața nautică resimte puternic acest lucru. Ce aduce anul 2012 în această industrie ? Nautica Magazine a stat de vorbă cu Mihai Marcu, acționar majoritar al NauticLife, unul dintre cei mai mari operatori de pe piața de ambarcațiuni din România !

La deschiderea Salonului Nautic Internațional București ediția a IV-a, regina balului, Swift Trawler 34 by Beneteau, a fost adusă de cei de la NauticLife, unul dintre cei mai mari dealeri de ambarcațiuni din România. La standul lor, am stat de vorbă amical, timp de câteva minute, cu Mihai Marcu, acționar majoritar al NauticLife despre perspectivele pieței nautice românești. Ce am aflat ?

Pentru Mihai Marcu, NauticLife a început ca o pasiune care acum s-a transformat în business. „Perioada este grea, dar potențialul acestei piețe este uriaș” - așa începe discuția noastră despre industria nautică românească.

Cadru general despre piața de ambarcațiuni mondialăName

Rapid, noi întrebăm despre cifre și statistici, iar reprezentantul NauticLife răspunde prompt: „la o scurtă analiză a pieței, în țările dezvoltate există o ambarcațiune la 50 de persoane. Suedia, Danemarca și Australia sunt țări care au o barcă la 3 persoane, prin barcă înțelegându-se o ambarcațiune de 20-30.000 de euro. Chiar și țările fără ieșire directă la mare, cum sunt Austria și Ungaria, au o barcă la 100 de persoane. În România, există o barcă la 10.000 de persoane, dintre care un yaht la 1000 de persoane. Acestea fiind spuse, piața are un potențial de aproximativ 400 milioane de euro”, consideră Mihai Marcu. Impresionant, nu-i așa ?

De ce nu investesc românii în ambarcațiuni ?

Aceasta este o întrebare pe care o adresăm foarte des producătorilor sau importatorilor de ambarcațiuni din România, iar răspunsul este același, inclusiv din partea lui Mihai Marcu: românii nu au tradiție. „Acum nu este nici o perioadă bună din cauza crizei. Când am intrat pe piață, în 2008, era un trend să achiziționezi o barcă. Dar dacă PIB-ul va crește cu 2-3%, estimez că și piața nautică se va dubla sau chiar tripla.”, adaugă acesta.

Apariția profitului pentru NauticLife

Previziunile de profit ale acționarului sună, însă, astfel: „Acum doi ani am pierdut câteva sute de mii de euro, anul trecut câteva zeci. Probabil la anul vom ieși pe plus. Oricum, noi ne pregătim pentru momentul când piața se va dezgheța. Dacă acest lucru se va întâmpla, în 3-4 ani poate fi un business de 10 milioane de euro”.

Preferințe personale în materie de ambarcațiuni

În mod obișnuit, pe Mihai Marcu îl găsim la volanul-timonă al unei ambarcațiuni Beneteau, dar are și un velier cu care participă la competiții - „Life” - vicecampion al României. Brandurile cele mai importante din portofoliul NauticLife sunt Beneteau, cel mai mare producător de veliere din lume cu o gamă extrem de variată și Buster, liderii ambarcațiunilor din aluminiu.

Mihai Marcu a mai spus echipei Nautica Magazine că în anul 2011, NauticLife a vândut 34 de ambarcațiuni, ajungând la o cifră de afaceri de peste un milion de euro și la o cotă de piață de aproximativ 30%. În prezent, NauticLife este unul dintre cei mai mari furnizori de ambarcațiuni din România, fiind importator unic pentru cele mai prestigioase branduri de ambarcațiuni din Europa: Beneteau - Franța, Raymarine – Marea Britanie și Buster - Finlanda.

Compania deține două showroom-uri: unul în Tulcea, cu o suprafață de 320 mp și circa 600 mp curte și parking și al doilea în Mogoșoaia, cu o suprafață de aproximativ 1800 mp și circa 4000 mp curte și parking. Aici se găsește cel mai mare showroom de ambarcațiuni din România, care mai găzduiește caiace, motoare, bărci, accesorii pentru pescuit și vânătoare și obiecte de vestimentație adecvate.

Sursa foto: businesscover.ro / moneyexpress.ro

Autori: Oana Vasiliu  și Marian Crăciun

Publicat in: aprilie 2012
Inapoi la categoria «« Producatori

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement