Ce peste aleg atunci cand vreau sa slabesc?

Home « Pescuit « Inedit

De cele mai multe ori, atunci când începem o cură de slăbire, ne axăm pe carne slabă de pui sau curcan, şi mai puţin pe cea de peşte.

 

Specialiştii în nutriţie spun că facem o mare greşeală, pentru că peştele, atât cel oceanic (macrou, cod, hering, somon, ton, sardine etc), cât şi cel de apă dulce (păstrăv, ştiucă, şalău, crap etc), conţine din belşug acizi graşi omega 3, esenţiali pentru o bună funcţionare a organismului în curele de slăbire. La fel ca în cazul peştelui, aceşti acizi omega 3 menţin elasticitatea vaselor sangvine şi previn depunerile de grăsimi pe pereţii acestora (ateroscleroza).

Peştele poate fi consumat cu încredere în curele de slăbire, fiind chiar indicat ca unică sursă de proteine! Printre exemplele de peşti care au ceva mai multe calorii se numără heringul, care oferă 167 calorii/100 g, macroul – 183, tonul – 160. Dacă ne dorim mai puţine calorii, peştele de apă dulce este mai slab decât cel oceanic. Dacă 100 g păstrăv conţin 85 de calorii, aceeaşi cantitate de crap are doar 83 de calorii.

Dietele care conţin peşte nu doar că ne ajută să slăbim considerabil, dar ne şi ajută să ţinem la distanţă o mulţime de boli (reduc colesterolul, întăresc imunitatea, ajută glanda tiroidă să funcţioneze normal, scad tensiunea arterială, protejează pielea împotriva îmbătrânirii precoce şi diminuează riscul instalării depresiei).

 

Însă trebuie să fim foarte atenţi la modul cum alegem să gătim peştele. Dacă ne culcăm pe-o ureche la gândul că peştele oricum gătit ne ajută să slăbim, ne înşelăm amarnic! Prin prăjire, toate proprietăţile peştelui sunt drastic diminuate. A mânca peşte prăjit în ulei, asortat cu maioneză şi cartofi prăjiţi, nu înseamnă că am beneficiat de o masă sănătoasă, ba dimpotrivă! Riscăm să ne alegem cu kilograme în plus şi cu un colesterol mărit.

Cel mai sănătos este peştele fiert, preparat la abur, la grătar sau la cuptor cu diverse condimente (rozmarin, cimbru, fenicul, usturoi), cu o garnitură de legume, orez integral sau, în mod tradiţional, cu mămăliguţă.

La fel de nociv este peştele recongelat sau afumat. "Peştele nu se recongelează şi este de evitat consumul de peşte afumat, mai greu de digerat din cauza fumului, care, pe deasupra, mai conţine sare, motiv pentru care este indicat doar ocazional, de poftă", declară nutriţioniştii.

 

Şi conservele din peşte conţin prea multă sare, aditivi şi conservanţi. Cea mai sigură variantă rămâne peştele proaspăt, cu menţiunea de a-l consuma în maximum 24 de ore, pentru a profita din plin de conţinutul ridicat de vitamine B, A (necesare pentru sănătatea pielii şi a ochilor), vitamina D (pentru asimilarea calciului) şi minerale.

 

 

Irina B.

sursa foto: eatingwell.com

 

Publicat in: octombrie 2013
Etichete pentru acest articol: carne de peste, cura de slabire, de slabit, gastronomie, peste
Inapoi la categoria «« Pescuit

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement