Cum sporești eficiența energetică a navelor

Home « Info « Service

Cu scopul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, care poluează atmosfera în timpul transportului maritim internaţional, indicele eficienței energetice de proiectare (EEDI) a devenit obligatoriu pentru toate ambarcațiunile nou construite. Mai mulți pași în materie de noi tehnologii și caracteristici eficiente de design au fost deja parcurși, pentru asigurarea că indicele eficienței energetice de proiectare a ambarcațiunilor (EEDI) a fost sporit.

Din punct de vedere tehnic, scopul din spatele acestui demers este acela de a obține ambarcațiuni „mai ecologice“, prin noi măsuri operaționale adecvate noului tip de design. Reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de carbon, prin ulitizarea combustibililor administrativi, cum ar fi GPL (Gaz Petrolier Lichefiat), este unul dintre modurile de a obține o ambarcațiune ecologică.

Utilizarea noilor tehnologii în mod eficient și în condiții de siguranță pentru atingerea obectivelor de ecologizare este o sarcină destul de dificilă. Însă, în acest scop, puterile solară și eoliană au fost valorificate și utilizate eficient în proiecte de anvergură precum Skysails și Eco Power Marine - o tehnologie revoluționară care a reușit să folosească simultan energia solară și cea eoliană pe o ambarcațiune. Mai exact, un sistem dual care îmbină și captează atât energia eoliană, cât și pe cea solară pentru un consum economic. Iar astfel de eforturi, trebuie să recunoștem, sunt lăudabile!

Climatizare

Reducerea consumului de combustibil printr-o conductă de climatizare fantezistă ar trebui să atragă atenția căpitanilor de vase. Conducta de climatizare sau de reviziure constantă a traseului (care verifică, de asemenea, dacă pilotul automat funcționează corect) este un exercițiu important pentru a asigura un transport maritim eficient și fără riscuri.

Un lucru, de asemenea, important, pe care căpitanii trebuie să îl facă, este să exploateze motoarele generatoare la un nivel mare de încărcare (să spunem în jur de 75%) pentru a obține o eficiență energetică circulatorie pe întreaga navă. În multe cazuri, există un al doilea generator, pornit la cererea ofițerului de serviciu, care, însă, adesea, nu este oprit la timp din cauza lipsei de interes și comunicare. Aceasta este cauza principală a consumului ridicat de combustibil.

Design economic

S-au realizat o mulțime de studii pentru îmbunătățirea formei corpului ambarcațiunii, pentru o mai mare performanță a elicei. Pentru partea din față a unei nave s-au făcut deja unele îmbunătățiri, în special pentru navele de mari dimensiuni, care adesea traversează oceanul. Modificările au avut loc la tubul propulsor, aflat dedesubtul cârmei.

O companie specializată în calculul pentru dinamica fluidelor (CFD) a încercat să realizeze un design eficient, care s-ar putea dovedi benefic pentru îmbunătăţirea economică. Funcţionarea eficientă a sistemelor pe ajută, de asemenea, la conservarea energiei. Calitatea uleiului, ajustarea corectă a frânelor, gresarea eficientă a scripeților și poziționarea corectă a angrenajelor asigură o funcționalitate corectă și, implicit, o economie considerabilă a energiei electrice. În porturi, supapa de la cazanul cu aburi trebuie deschisă doar atunci când este complet necesar. Conducta de fum, destinată curățării, este de multe ori neglijată, motiv pentru care consumul de combustibil crește considerabil. Motorul se încinge din cauza aerisirii neadecvate, țeava de evacuare fiind încărcată de funingine.

Iar asta nu e tot! Pentru o eficiență energetică și o economie majoră a combustibililului, puteți apela și la serviciile portuare. Porturile nu există doar pentru a încasa taxe de dană, taxe de remorcare, ci și pentru a acorda ajutor la întreținerea abmarcațiunilor. Există personal care se mobilizează, în măsura în care acest lucru este posibil. Chiar dacă nu crezi, o cooperare corespunzătoare între navă şi port poate face minuni pentru reducerea consumului, creșterea eficienței energetice și reducerea poluării aerului din industria de transport maritim.

Autor: Gina Rotaru

Sursa foto: tecnoveritas.net

Publicat in: iulie 2012
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement