Cu barca la cosmetică

Home « Info « Service

Fiecare barcă în parte merită să fie tratată ca o mică perlă, măcar pentru faptul că v-a oferit o excursie relaxantă sau v-a adus înapoi la mal, indiferent de condiții. Flora acvatică aferentă fiecărei forme de apă, râu, lac, mare sau ocean, salinitatea mai mult sau mai puțin ridicată, poluarea și chiar condițiile de staționare influențează starea de “sănătate” a ambarcațiunii dumneavoastră. Noi venim cu sfaturi!

Pentru început, specialiștii consultați de Nautica sunt de părere că basic cleaning-ul de prelungire a duratei de utilizare a bărcii este o clătire cu apă proaspătă, mai ales dacă a navigat pe ape cu salinitate ridicată. În plus, motorul nu trebuie nici el neglijat de acest tratament.

Boat clean (1).jpgCu un burete moale și detergenți speciali pentru ambarcațiuni se pot spăla atât interiorul cât și exteriorul, inclusiv tapiseria scaunelor și a altor componente, chiar și parbrizul dacă este cazul. Operațiunea necesită clătire imediată deoarece chiar și ingredientele din detergenții marini pot afecta structura și finisajele bărcii. În general, barca se șterge cu o cârpă uscată, pentru a evita problemele ulterioare. Dacă ambarcațiunea are geamuri, acestea nu trebuie neglijate. Puteți folosi detergenții din comerț pentru curățarea sticlei fără nicio problemă sau metoda clasică, oțet și apă.

Totuși, o cosmetizare completă a unei bărci necesită mai multe produse: soluție de curățare a vegetației marine, diluant, grund primer, kit pentru reparații minore, vopsea de protecție, grund protecție cizmă, antivegetativă pentru cizmă, anticoroziv inox, detergenți teak, uleiuri teak, soluție protecție banchete și scaune. Pentru vopseaua antivegetativă, prețurile din piața românească încep de la 26 euro/ 500 ml, dar trebuie ținut cont și de faptul că sunt necesare cel puțin două mâini de vopsea.

Boat clean (3).jpgDacă nu sunteți mulțumiți de ceea ce ați realizat și vreți să apelați în cele din urmă la o firmă specializată, în România se oferă servicii de toaletare și întreținere a bărcilor, care includ curățarea corpului de vegetația depusă, reparația loviturilor, a zgârieturilor, chituirea în cazul în care este nevoie. De asemenea, se poate mătui corpul prin șmirgheluire (mecanică sau manuală, în funcție de zonă și calitatea suprafeței). Serviciul se finalizează cu lustruirea corpului exterior și aplicarea unui strat antivegetativ pe opera vie. Opțional, se pot reface chiar inscripționările și marcajele și pot fi refăcute și zonele antialunecare.

“În general, posesorii de ambarcațiuni vin la punctul nostru de lucru, dar există și cazuri în care ne putem deplasa cu echipa la sediul beneficiarului unde se află ambarcațiunea. Totul în funcție de durată și complexitate”, a declarat pentru Nautica, Alina Galantu, agent de vânzări al Spat, una din companiile care oferă acest serviciu. Am mai aflat de la reprezentanții Spat că manopera costă 5 euro/oră + tva, însă prețurile pot fi diferite în funcție de lungimea ambarcațiunii și de starea acesteia. În final, barca dumneavoastră va fi ca nouă!

Sursa foto: deviantart.com

Autor: Oana Vasiliu

Publicat in: martie 2012
Etichete pentru acest articol: cosmetica, teak
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement