Ce sunt picioarele marine?

Home « Info « Scoli

Indiferent că alegi să te faci navigator, pescar sau comandat de navă, picioarele marine sunt o cerință obligatorie la orice angajare în domeniu. Pe lângă studiile de specialitate, acest factor numit „picioare marine” este unul dintre cei mai importanți atât pentru tine, cât și pentru angajator. Motivul: fără ele nu vei putea nicicând practica vreo meserie pe mare. Însă, stai fără grijă! Niciun om nu se naște cu aceste „picioare marine” și nici nu le dezvoltă mergând prin parc.

 

Astfel că, la cursurile maritime de specialitate vei învăța ce trebuie să faci și de ce să ții cont atunci când ieși în larg. Însă, înainte de această lecție practică, trebuie să înveți limbajul uzual maritim, care este dificil de înțeles pentru un începător. Mai ales pentru o persoană care își petrece marea majoritate a timpului cu picioarele pe pământ.

Chiar dacă pare o joacă, limbajul maritim este greu de înțeles și descifrat. Și nu ne referim doar la limbajul verbal, ci și la cel corporal. Imediat după teorie, primul lucru pe care îl învață un viitor „om al mării” este „cum să obțină picioare marine”. Este o expresie extrem de populară în lumea nautică și foarte des utilizată pe ambarcațiuni. Ea se referă la abilitatea de a-ți menține echilibrul în timpul balansului navei, chiar și în cazul unor furtuni puternice.

Rădăcinile „Picioarelor marine”

Rădăcinile frazei provin din interpretările reale ale navigatorilor privind imposibilitatea de a-ți menține echilibrul în timp ce ambarcațiunea se mișcă pe apă. De-a lungul anilor și a experienței cumulate, navigatorii au tradus acest efort considerabil de a învăța cum să-ți menții echilibrul în timpul balansului în expresia simplistă „dezvoltarea picioarelor maritime”.

Un aspect important al terminologiei de dezvoltare a picioarelor marine se referă la rapiditatea unei persoane de a se obișnui la condiții noi de viață și de se acomoda cu un climat diferit. Acest criteriu fiind, de asemenea, foarte important în cadrul unei cariere pe mare, unde schimbările sunt la fiecare pas. Testele medicilor specialiști au arătat că, în urma obținerii „picioarelor marine”, mulți navigatori au fost diagnosticați cu „Sindromul debarcării”. Un sindrom care afectează menținerea echilibrului pe suprafață tare, precum pământul.

Sindromul debarcării” vs stare de ebrietate

Acest sindrom este opusul conceptului de obținere a picioarelor marine. Sindromul debarcării apare adesea în comportamentul marinarilor cu experiență, care au petrecut săptămâni sau luni întregi pe mare. Când pășesc pe pământ, ei încep să se clatine, fiind obișnuiți să-și folosească „picioarele marine”. Iar cei care se confruntă cu această problemă sunt adesea înțeleși greșit. Marea majoritate a oamenilor, care nu cunosc termenii de specialitate și semnificația acestora, cred că marinarii sunt în stare de ebrietate.

Characteristici

Conceptul de „picioare marine” rezolvă problema răului de mare. Dacă persoana reușește să-și mențină echilibrul și să se miște în concordanță cu balansul navei, nu va simți niciodată răul de mare. Multe persoane, care prezintă amețeli în timpul plimbărilor pe mare, nu reușesc să-și mențină echilibrul și să se obișnuiască cu mișcările ambarcațiunii în mijlocul valurilor. Acest lucru nu poate fi acceptat la un angajat maritim.

Observarea, interpretarea și legănatul în concordanță cu mișcările navei ajută oamenii să se obișnuiască cu instabilitatea din jur, contribuind la obținerea „picioarelor marine”. O persoană poate spune că și-a dezvoltat „picioare marine” dacă își simte membrele inferioare moi pe teren solid și are senzația că pământul îi fuge de sub picioare. Mai mult, mersul pe jos necesită un efort major, iar mișcarea membrelor inferioare nu poate fi sincronizată. Însă, cum orice învăț are și dezvăț, după câteva zile, organismul uman se acomodează cu noile condiții, revenind la mișcările obișnuite omului.

Gina Rotaru

Foto: megayachtnews.com

Publicat in: septembrie 2012
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement