Unicitatea Portului Hercule, Monaco

Home « Info « Porturi

Portul Hercule este un golf natural aflat la poalele stâncii ancestrale a Principatului de Monaco. Acesta este unul dintre puținele, dacă nu singurul, port de apă adâncă de pe Riviera Franceză. Portul a fost în uz încă din cele mai vechi timpuri, iar portul modern a fost finalizat în 1926, și a suferit îmbunătățiri substanțiale în anii 1970. Portul este situat în districtul La Condamine.

Piloți maritimi sunt necesari pentru toate navele mai lungi de 30 de metri. Adâncimea apei în port variază de la șapte metri pentru dane standard și până la 40 de metri pentru zona digurilor exterioare și docurile pentru nave de croazieră. Hercule a fost folosit ca un port comercial de greci și romani, dar a avut dezavantajul de a fi slab poziţionat ca adăpost de vânturile estice. Acest lucru i-a determinat pe edilii de atunci la ridicarea a două dane, în secolul al XX-lea, care au reuşit în cele din urmă să îi ofere micului golf adânc o protecție mai bună împotriva furiilor iernatice ale Mediteranei.

Protecție faţă de vânturile puternice

Mai recent, în anii 1970, la îndemnul prințului Rainier III, au fost efectuate studii pentru a se afla cum se poate proteja mai bine urbea de vasta întindere de apă. Rezultatele geologilor marini au conchis prin plasarea, înainte de cele două diguri medievale deja existente, a unui nou zid de beton-armat în mare și a unui dig protector destinat să furnizeze portului o protecție deplină faţă de vânturile puternice provenite din sectorul estic.

Aceste studii au dus la construirea unei structuri colosale, de 352 de metri în lungime, și cu o greutate de 160.000 de tone, construită la poalele Stâncii Gibraltar. Stăvilarul artificial are caracteristica unică de a fi semi-plutitor, cu scopul de a conserva şi a nu afecta fauna și flora marină din jurul sau. Stăvilarul a fost remorcat până în Monaco și au tras încet până la poalele stâncii. Acesta a fost completat de un dig protector de 145 de metri lungime.
Noa faleza, de asemenea, face posibilă primirea de nave de croazieră foarte mari (de până la 300 de metri lungime).

Docul suplimentar - casa a peste 20 de yachturi

Acest nou port exterior a făcut posibilă, de asemenea, crearea unui doc suplimentar care acum poate găzdui aproximativ 20 de yachturi de lungimi de 35 - 60 de metri şi alte două docuri largi de 100 de metri, aflate vizavi de noul club de yachting deschis aici. Cel de-al doilea doc este o construcţie modernă, proiectată de arhitectul ing. Sir N. Foster, pe care lucrările de construcție au început. Acest lucru a crescut capacitatea totală a anticului Port Hercule la peste 700 dane.

În interiorul portului original, principele Albert II, a continuat proiectele începute de tatăl său, şi şi-a dorit să vadă întinderile de apă supuse renovării complete, pentru a face din portul din Monaco acle port de agrement dotat cu cele mai moderne și mai practice dane şi puncte de acces şi acostare în vestul Mediteranei.

Navigaţia oceanică şi croazierele mediteraneene

Viitoarele modernizări, aflate momentan în curs, vor permite relansarea activităţii de agrement cu ambarcațiuni mari și de lux, pentru ca anticul, dar puternicul Hercule, să răspundă aşa cum se cuvine la cerinţele mondiale aflate în continuă creştere în ceea ce priveşte standardele din navigaţia oceanică şi croazierele mediteraneene.

Hercule a devenit popular în rândul publicului larg în 1995, când portul a fost folosit ca locație pentru turnarea unor cadre importante din filmul James Bond Golden Eye. Bond (jucat pentru prima dată de către Pierce Brosnan), încearcă în aceste secvenţe să-o oprească pe Xenia Onatopp (Famke Janssen), de la furtul unui elicopter. Casele de un alb orbitor şi soarele lucitor, regăsite pe pelicula acestui film, au făcut ca portul să intre imediat în inimile cinefililor şi nu numai.

Gabriel Ban

Foto: francesouthcoast.com

Publicat in: decembrie 2012
Etichete pentru acest articol: portul Hercule, porturi, porturi Monaco, vacanta Monaco, yacht Monaco
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement