Shanghai, cel mai important port din lume

Home « Info « Porturi

Cum a ajuns Shanghai cel mai important port din lume? Într-un singur an, portul a gestionat nu mai puțin de 29 milioane TEU (standardul ISO pentru un container)! Are o mare activitate economică în zona Yangtze River, care a ajutat foarte mult la dezvoltarea economică a regiunilor Zhejiang, Jiangsu şi Henan. Chinezii ne învață, din nou, lecția despre strategie. Cum? Citiți în materialul Nautica Magazine!

Pentru o scurtă trecere în revistă a istoriei orașului Shanghai, am descoperit că acesta și-a început existența pe harta lumii ca un orășel de pescari și cu comercianți de textile. În secolul XIX, Shanghai a crescut în importanță datorită faptului că era lângă Marea Chinei de Est și oferea poarta către pătrunderea în China a mărfurilor. Numele orașului scris în chineză folosește două caractere specifice limbii care se traduc prin „deasupra apei“ sau „pe apă“.

Shanghai-ul s-a dezvoltat datorită strategiilor conducătorilor săi. În 1554, aceștia au construit un zid înalt de 10 m și lung de 5 km pentru a proteja așezarea de invaziile japoneze. Astăzi, cu o populație estimată la 20 milioane de locuitori, Shanghai-ul este cel mai mare port al lumii, dar și cel mai important centru comercial, cultural, financiar și industrial din China.

După ce a depășit portul din Rotterdam în 2003, pe cel din Hong Kong în 2004, și portul Singapore în 2005, Shanghai este, mulțumită dinamismului Chinei, cel mai mare port al lumii. În același timp este deja foarte aglomerat, având o rată de creștere a traficului de 30% anual. Conform ultimelor statistici oficiale oferite de cei de la Bloomberg, în 2011, traficul din portul din Shanghai a depășit pragul de 30 de milioane de TEU. Pentru prima jumătate a anului 2012, deja s-a înregistrat o creștere a volumelor cu 2.16% față de aceiași perioadă a anului trecut, iar previziunile sunt ca până la sfârșitul anului, acestea să crească cu până la 4.87%.

Datorită acestei expansiuni, s-a decis construcția unui nou port în insulele Yangshan, în largul orașului. Acest port a fost legat de cartierul Guoyuan printr-un pod gigantic inaugurat în 2005 - podul Donghai, supranumit Șarpele Suspendat, cu o lungime de 32,5 kilometri. Podul are porțiuni prin care poate fi traversat și de nave de mare tonaj sau de vasele de croazieră foarte înalte.

În ceea ce privește dezvoltarea economico-financiară a orașului, experții anunță că aici se va crea un nou centru yuan de tip offshore. Până în 2015, aceștia speră să obțină din volumul de comerț nu mai puțin de 1 catralion de yuani, echivalentul a 158 trilioane de dolari. Aceste previziuni sunt realizabile, mai ales că din 2005 până în 2010 valoarea pe piața financiară a Shanghai-ului a crescut de 10 ori, ajungând la 386.2 trilioane de yuani, conform ChinaDaily.

Autor: Oana Vasiliu

Sursa foto: wikipedia.org

Publicat in: iulie 2012
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement