Portul turistic Oltenița. Trecut şi viitor

Home « Info « Porturi

În condiţiile în care Senatul României va aproba cererea Consiliului Local al Municipiului Oltenița pentru "Dezvoltarea infrastructurii turistice în zona Oltenița și amenajare port turistic", turismul de la Dunăre își va mări traficul semnificativ.

Până în acest moment, proiectul de lege a primit aviz favorabil din partea Guvernului României și a Comisiei Senatoriale pentru Privatizare și Administrarea Activelor Statului. Proiectul a primit sprijin și din partea fostului ministru al Dezvoltării Regionale și Turismului, Elena Udrea, iar conceptul arhitectural a fost realizat cu ajutorul arhitecților Cristina Georgescu și Eugen Bănuță.

Costinel Milescu, primarul Olteniţei, a declarat pentru“Observator de Călăraşi” că proiectul în posesia căruia a intrat este pus la punct în cele mai mici detalii. „Obiectivul lucrărilor îl constituie construirea unui ansamblu – port turistic pe malul Dunării, un proiect de dezvoltare locală şi transfrontalieră de maximă importanţă pentru oraşul nostru, ce va duce la relansarea economică şi socială prin dezvoltarea activităţilor turistice în zona Portului Olteniţa, proces care va îmbunătăţi climatul economic şi social din regiune. Zona pentru care am câştigat proiectul este amplasată pe malul Dunării, la circa 1,5 km de oraş şi se întinde pe suprafaţa de 3 ha, între sediul existent al Poliţiei de Frontieră şi platformele de beton de acostare pentru mici ambarcaţiuni”, a declarat Milescu.

Noi am mers pe firul poveştii şi am aflat că istoria portului a început la 1 februarie 1860, când pe locul actualului port funcționa un birou vamal unde se vizau pașapoarte. Zece ani mai târziu, malul a fost consolidat cu un cheu și portul s-a mutat la km 430, unde se găsește și astăzi. Treptat, au fost construite magazii pentru mărfuri care trebuiau încarcate pentru export. Localnicii ne-au spus că portul a început să capete notorietate, aici descărcându-se piatră pentru pavaj, cărbuni, lemne, șine de tramvai și cale ferată. Datorită traficului și a comerțului intens, în 1910 s-a deschis o stație de cale ferată lângă port, dar și un cheu de piatră cu clădiri ale Vamei, Căpităniei și C.F.R.-ului.

La 24 august 1944, portul Oltenița intră în istoria celui de-al doilea război mondial. Șlepul Berlin 11 este abandonat de flota germană care se afla în retragere, iar ambarcațiunea a fost găsită în derivă pe Dunăre la Km 420. A fost remorcat și dus în port de remorcherul S.H.Maria și pus pe mal în amonte de port la Km 431. De la acest eveniment, în port nu s-a mai întâmplat nimic semnificativ.

Conform căpitanului de grad I Dinu Tudor de la Căpitănia Oltenița, în 2011, 1481 nave au tranzitat portul Oltenița, dintre care 176 au fost nave pasagere, cu un număr de 15.000 de turiști intrați în Oltenița. În ceea ce privește comerțul, 880 tone de marfă au fost aduse în portul Oltenița și 105 tone au fost încărcate pentru alte destinații.

Proiectul arhitectural actual ”Port turistic Oltenița” nu va afecta locația construcției existente a sediului Poliției de Frontieră și nici zona de platforme de lansare a ambarcațiunilor. Se va păstra totodată și locația pontoanelor existente.

Echipa Nautica dă o bilă albă acestui proiect care include un restaurant la parter, săli de conferință orientate spre Dunăre la etajul întâi, hotel de trei etaje, lifturi panoramice. În plus, tot la etajul 1 vor exista magazine, spații verzi, spații de odihnă și un spațiu public deschis spre Dunăre.

Sursa foto: danube-ports.ro

Autor: Oana Vasiliu

Publicat in: martie 2012
Etichete pentru acest articol: guvern, oltenita, port, turism
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement