Nou proiect Canal Dunăre-București

Home « Info « Porturi

Ministerul Transporturilor vrea să reînceapă lucrările la Canalul Dunăre-București! O veste bună pentru România, ținând cont că transportul navigabil comercial ar putea să extindă, devenind mult mai profitabil. Însă, înainte de a ne bucura prea tare, atenția ni se îndreaptă la bugetul nu foarte ofertant, care s-ar putea să lase din nou lucrările pe jumătate. Nu de alta, dar banii de start vin din tăierea finanțării Magistralei 5 de metrou... Iar întregul proiect costă nu mai puțin de 1,8 miliarde euro.

Dacă sunt suficienți bani, numai Ministrul Transporturilor știe. Acesta a menționat că, pe lângă tăierea bugetului pentru construcția magistralei de metrou, va micșora și finanțarea lucrărilor pentru Centura Capitalei. Iar pe lângă aceste strângeri, autoritățile portuare încearcă să obțină și fonduri europene. Semn că bugetul actual nu ajunge nici pe departe pentru finalizarea întregului proiect.

Canalul Dunăre-București va genera 500 de locuri de muncă

Lucrările de construcție a Canalului Dunăre-București vor începe în anul 2013, spune Ministrerul Transportului, care se arată extrem de entuziasmat de proiect. La fel și Directorul Administraţiei Naţionale a Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, care se gândește deja să apeleze și la investitori străini, anunță Realitatea.net. Motivul: Canalul Dunăre-București ar putea genera mai bine de 500 de locuri de muncă, ușurând totodată și traficul pe ruta Constanţa – Bucureşti. Bucureștenii se vor putea bucura de un traseu navigabil până la Dunăre, iar schimbul de mărfuri se va putea face mai ușor spre Capitală.

Canalul Dunăre-București; Finalizare în... 2017!

Acum, canalul Dunare București arată ca după război! Piloane scorojite, gunoi cât cuprinzi cu ochii și o mulțime de căutători de fieri vechi. O imagine tristă a unei zone cu un puternic potențial comercial. Iar aceasta nu este prima tentativa de reîncepere a lucrărilor. Însă, pare una destul de serioasă. Ministerul Transporturilor a anunțat că dacă lucrările de construcție vor începe anul viitor, așa cum se dorește, primele barje ar putea naviga pe Canalul Constanța-București în anul 2017. Până atunci, sperăm la schimbări măcar din punct de vedere ecologic, de curățare și protejare a zonei.

Proiect început în 1984

Construcţia canalului Dunăre-Bucureşti a început înainte de revoluție, în anul 1984. La revoluția din 1989, canalul era finalizat în proporție de aproximativ 70%. Așa a rămas până la ora actuală. Timp de 20 de ani, autoritățile și-au arătat de nenumărate ori intenția de reîncepere a lucrărilor, dar fiecare proiect a fost abandonat. Printre proiecte s-a aflat și o lege adoptată de Parlamentul Româniniei, în 1929, care trebuia să ducă la construcția unui canal care să transforme Bucureștiul în port la Dunăre. Proiectul s-a finalizat înainte de începere... Nouă nu ne rămâne decât să sperăm că, de data aceasta, autoritățile vor reuși să finalizeze proiectul, care datează de mai bine de 28 de ani.

Gina Rotaru

Foto: Adevarul.ro

Publicat in: noiembrie 2012
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement