Cele mai vechi 4 porturi din India

Home « Info « Porturi

India a fost, încă de la începuturile industriei navale, unul dintre cele mai importante puncte de reper în ceea ce priveşte comerţul maritim în zona sudică a Asiei. Forma sa peninsulară a făcut din India o rampă de lansare pentru comerţul maritim aproape în orice direcţie a lumii, încă din perioadele timpurii navigării. Pe cele mai importante patru dintre porturile sale cele mai vechi, care au ajutat India să-şi obţină o poziţie respectabilă în industria maritimă, Nautica Magazine vi le prezintă în cele ce urmează:

1. Lothal, comerţ încă din Epoca Bronzului

Lothal este un oraş-port despre care se crede că ar fi fost fondat în ceea ce se numeşte astăzi districtul Ahmadabad din regiunea Gujarat (Vestul Indiei). Aspectul cel mai fascinant legat de acest loc este faptul că portul a existat acum mai bine de 4500 de ani, rămăşiţele arheologice ale acestea fiind descoperite în 1954, arătând semne de activitate economică care datează înapoi în Epoca Bronzului.

Se crede că a fost un important punct comercial, mai ales pentru exportarea de bijuterii, textile şi diverse minereuri neprelucrate. Chiar dacă din Lothal nu au mai rămas decât mici ruine, descoperirile arheologice de până acum sunt dovezi concrete că acesta este unul dintre cele mai vechi porturi de pe coasta indiană.

2. Calicut, portul scorţişoarei şi cuişoarelor

Calicut devine unul dintre cele mai mari porturi maritime din India, în principal datorită faptului că aici a pus pentru prima oară piciorul pe pământ indian celebrul navigator portughez Vasco Da Gama. Acesta a deschis rute comericiale între est şi vest, rute care şi astăzi sunt practicate. Localizat pe coasta de vest a Indiei, Calicut a rămas de atunci un important port comercial, în special în transportul şi comercializarea condimentelor (piper, scorţişoară sau cuişoare).

3. Calcutta, capitala Imperiului Britanic din India

Este datat ca fiind cel mai vechi port de pe întreaga coastă indiană. Aflat pe râul Hooghly, oraşul-port Calcutta a fost capitala teritorială a Imperiului Britanic din India pentru o bună bucată de vreme. Portul era situat la aproximativ 30 km distanţă de coastă şi era cel mai apropiat punct de transport maritim disponibil corăbiilor europene la acea dată. Fapt care a făcut din Calcutta, pe lângă cel mai important port din India, şi cel mai mare port comercial din întreaga Asie de S-E – titlu de care Calcutta s-a bucurat zeci de ani la rând.

Asocierea în mintea mapamondului de atunci portului Calcutta cu imaginea navelor europene a început în zorii veacului al XVI-lea şi a devenit un lucru natural în mentalul cultural al lumii de la acea vreme odată cu prăbuşirea Imperiului Mogul. Imediat după acest eveniment, Calcutta avea să-şi clameze poziţia de cel mai important port comercial din India. Din Calcutta, corăbiile plecau cel mai des cu produse agricole (cereale) şi produse semi-fabricate.

4.   Mumbai (Bombay) – cel mai mare port indian din vechime

Încă unul dintre cele mai vechi porturi din India, cunoscut în vechime sub denumirea de Bombay, astăzi Mumbai, este cel mai important port în economia comerţului navigabil cu Asia îndepărtată, din perioada întunecată a Evului Mediu, fiind depăşit în notorietate şi volum de marfă transportată anual numai de Calcutta. Potenţialul portului Mumbai ca port comercial a fost instituit de către portughezi, atunci când aceştia au pus ochii pe bunătăţile Indiei şi au început să cumpere mătase, bumbac, tutun, muslin, orez şi porţelanuri.

Mai târziu, la începutul sec. XVII, britanicii au venit în Mumbai mai degrabă ca vânători de comori, văzând bogăţia şi bunăstarea pe care o aveau portughezii în urma expediţiilor acestora aici. În curând, englezii au realizat potenţialul economic pe care Bombay îl deţinea şi, la scurt timp după incursiunile lor aici, au făcut din acest port unul dintre cele mai renumite la nivel mondial, un port a cărui reputaţie dăinuie şi astăzi. Corăbiile comerciale transportau de aici absolut orice: de la produse locale, incluzând bijuterii artizanale, până la produse aduse de pe tot cuprinsul marii şi misterioasei Indii.

Autor: Gabriel Ban

Sursa foto: shahidul.wordpress.com

Publicat in: decembrie 2012
Etichete pentru acest articol: porturi, porturi antice, porturi India, servicii portuare
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement