Capcanele unei acostări neglijente (foto)

Home « Info « Porturi

Pare ușoară de la depărtare, însă este mai dificilă decât ai crede. Navigația este una dintre cele mai dificile activități din lume, care necesită o atenție distributivă în orice moment din zi și din noapte. Nu credeți? Ei bine, acesta este și motivul pentru care am decis să vă enumerăm câteva dintre „capcanele acostării“ unei ambarcațiuni. Nu este o legendă cu fantome sau spirite damnate, ci vorbim despre pericolele unei operațiuni de acostare, în cadrul cărora, o mică neatenție poate provoca accidente nedorite.

Potențialul de profit al unei nave de marfă nu constă în viteza de deplasare, ci în eficiența operațiunii de încărcare/ descărcare a mărfii. Fiecare operator portuar se așteaptă ca echipajul ambarcațiunilor să dea dovadă de rapiditate și eficiență în timpul operațiunii de descărcare a mărfii. Motiv pentru care, echipajele sunt bine instruite în acest sens încă din școlile pregătitoare. Însă, înainte de toate, prima operațiune dificilă cu care se confruntă echipajul aflat la bordul navei este... cea de acostare. Motivul: au existat în istoria maritimă destule accidente grave în timpul acțiunilor de acostare, care au provocat chiar decesul mai multor marinari. Pentru evitarea acestor tragedii, am hotărât să enumerăm principalele nereguli (capcane) existente pe ambarcațiuni, în zona destinată acostării:

Ce face operațiunea de acostare să devină periculoasă?

Zona de acostare este încărcată cu o mulțime de echipamente şi sisteme, cum ar fi troliuri hidraulice, motoare, bolarzi, conducte, valve pentru lanţul de ancorare etc. Dacă nu sunt testate la timp, funcționarea lor poate fi periculoasă. Iată factorii care pot duce la provocarea de tragedii:

- Utilizarea unor fire vechi şi frânghii deteriorate;

- Aglomerarea zonei de amarare cu cabluri și echipamente neutilizate;

- Cablurile de ancorare nu sunt fixate, ci înfășurate în jurul tamburul troliului;

- Echipamentele de amarare nu sunt întreţinute în mod corespunzător;

- Personalul este depășit numeric și slab instruit;

- Supervizorul este implicat în alte activități și acostarea se face cu mai puțini membri ai echipajului;

- Terenul de acostare este prost constituit, toate suprafețele și echipamentele fiind vopsite cu aceeași culoare, nedelimitând zonele periculoase din port;

- Nu există semne de avertizare vizibile în zona de acostare;

- Puntea anti-alunecare nu este disponibilă;

- Echipajul nu este informat de pericolele nodurilor frânghiilor:

- Echipamentele de protecție personale nu sunt utilizate;

- Frânghia şi coarda de metal sunt legate direct, fără a se folosi un manșon;

- Inspecția și testarea utilajelor pentru acostare nu sunt efectuate în mod regulat;

- Cablurile nu sunt aranjate corect pe tamburul de tip split. Tamburul mic trebuie să aibă cel mult 4 - 5 rotări, iar restul ar trebui înfășurat pe un tambur mai mare;

Toate punctele de mai sus trebuie să fie verificate de responsabilul cu acostarea de la bordul ambarcațiunii înainte de începerea operațiunii propriu-zise de acostare. Aceste elemente de mai sus considerate extrem de importante, tocmai de aceea marinarii trebuie să primească înaintea operațiunii instrucțiuni precise și să fie supravegheați și îndrumați pe tot parcursul activității. În caz contrar, există riscul unor grave accidente nautice, care pot fi soldate și cu pierderi de vieți omenești.

Autor: Gina Rotaru

Sursa foto: marineinsight.com

Publicat in: iulie 2012
Inapoi la categoria «« Info

Galerie Foto

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement