Asigurarea Maritima

Home « Info « Legislatie

Autoturism sau ambarcațiune, întreținerea este aproape aceleași! De la costurile de înmatriculare și până la asigurare, ambarcațiunile pot fi asemănate cu întreținerea unui autoturism! Singura diferență: nu poți circula cu ele pe unde te taie capul și nici în fiecare zi! Motiv pentru care, în România, achiziția unei ambarcațiuni (mai ales cu motor) este considerată un moft, mai ales în cazul persoanelor care nu se ocupă cu transportul maritim de mărfuri sau persoane. Noi, însă, suntem de altă părere! Ambarcațiunea nu doar că oferă libertate de mișcare, ci și facilități de relaxare!

Ce-i drept, necesită și costuri de întreținere. Motiv pentru care ne-am oprit la asigurarea Maritimă! La ce ne ajută, ce facilități avem de pe urma ei și, cel mai important, care sunt sumele cerute. Pe scurt asigurararea maritimă este prima formă de asigurare apărută pe piață, ea făcând legătura între comerț-navigație maritimă! Se folosește încă din antichitate, pentru a acoperi eventualele pagube apărute în urma incidentelor pe mare. Pagube precum vieți omenești, pierderi sau deteriorare de mărfuri sau deteriorare de navă.

Tipuri de asigurare

La început a existat o singură asigurare pentru toate tipurile de nave. Cu timpul, odată cu dezvoltarea transportului maritim, asigurările au fost specializate în funcție de tipul de navă (transport de mărfuri, oameni, petroliere ș.a) și de interesul proprietarului (comerț sau uz individual). Astfel că, la ora actuală, există două tipuri de asigurări maritime

- asigurarea navelor – numită CASCO
- asigurarea mărfurilor – numită CARGO.

Asigurarea CASCO - Asigurare totala a mijlocului de transport impreuna cu tot ce tine el.Se poate face pentru:- pierderea totala- avarii de toate categoriile- avarie comuna (si pentru incarcatura)- pierderea care acopera numai cheltuielile de salvare si cheltuielile auxiliare.

Asigurarea CARGO - Varietate a contractului international de asigurare, care se distinge prin aceea ca are ca obiect incarcaturile (marfurile) aflate in curs de transport international (import-export)

Scopul asigurarii maritime

La prima vedere ai spune că asigurarea unei ambarcațiuni nu este necesară! Însă, în cazul unei avarii, costurile de reparații nu vor mai fi la fel de mari, iar de toată bătaia de cap se va ocupa asiguratorul. Cțât despre eventualele avarii, ele se pot produce nu neapărat din viața personală, ci din cauza schimbărilor bruște de temperatură sau defecțiuni ale motorului. Iar cele mai importante riscuri ale mării, care îți pot afecta ambarcațiunea sunt:

1.furtuna - scufundarea navei sau avarierea bunurilor transportate prin pătrunderea apei în ea
2. eşuarea - punerea pe uscat a navei sau împotmolirea ei în nisip
3. coliziunea – impactul cu o altă ambarcațiune
4. abordajul - ciocnirea navei cu un alt obiect fix sau plutitor
5. furtul.

Iar toate acestea pot fi reglate cu ajutorul asiguratorilor, în funcție de suma la care este avaluată ambarcațiunea de către asigurator. Spre exemplu, o poliță în jurul a 600 de euro pe an se poate încheia la o ambarcațiunea valorificată de asigurator la 50.000 de euro.

Gina Rotaru

Foto: kootation.com

Publicat in: aprilie 2013
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement