S-a inaugurat Podul peste Dunăre 2

Home « Info « Finantare

Infrastructura României începe să se miște. Ușor, dar o face! După ani întregi de așteptări, a avut loc inaugurarea celui de-al doilea pod peste Dunăre: Podul Calafat-Vidin sau, conform bulgarilor, Podul peste Dunăre 2. Un eveniment intens mediatizat, mai cu seamă că lucrările de construcție au fost întârziate mai bine de doi ani, față de termenul de finalizare stabilit la negocieri. Însă, trecând cu vederea peste aceste „amănunte”, iată că în sfârșit îl avem. Ce-i drept, în proporție de 95 %, dar există! Românii vor putea beneficia de el, iar transportul către Bulgaria se va putea realiza fără prea multă înghesuială, ca pe vremuri. Cât a costat, cum arată și cine a avut prilejul de a-i face inaugurarea?

Ei bine, inaugurarea a fost făcută de premierii României şi Bulgariei, Victor Ponta şi Boiko Borisov. Cei doi au traversat pentru prima oară podul Calafat-Vidin miercuri, la ora 16.00. La inaugurare a fost prezent și comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn. Autoritățile au menționat însă că, deocamdată, până la finalizarea totală a lucrărilor, podul va putea fi traversat doar de pietoni.

Caracteristicile podului Calafat-Vidin

Podul este construit de cei de la FCC Construccion din Spania, are o lungime de 1.791 metri , iar fundațiile se află la o adâncime între 60 şi 80 de metri sub matca Dunării. Firma constructoare a instalat 178 de segmente cu o greutate de până la 240 tone fiecare pe partea navigabilă, iar pe cealaltă se află 300 de segmente de mici dimeniuni, de până la 120 de tone fiecare. Podul Calafat-Vidin a fost proiectat pentru a avea două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă special amenajată pentru biciclişti.

273 de milioane de euro și o întârziere de 2 ani

Costul lucrărilor de construcție a ajuns la 273 de milioane de euro, dintre care 225 de milioane de euro sunt plătiți de oficialitățile bulgare. Restul de 48 de milioane de euro vor fi plătiți de România. Podul Calafat-Vidin sau Vidin-Calafat a fost contruit pentru a conecta orașele Calafat (România) și Vidin (Bulgaria). Construcția face parte din marele coridoru paneuropean de transport, care leagă orașul Dresda (Germania) de Istanbul (Turcia). Potrivit autorităților, podul Calafat-Vidin ar trebuie să aibă o capacitate de a susține transportul a 8.400 vehicule și de 30 de trenuri pe zi.

Gina Rotaru

Foto: http://svnews.ro

Publicat in: octombrie 2012
Etichete pentru acest articol: octombrie, pod Dunare, pod peste Dunare, Podul Calafat-Vidin
Inapoi la categoria «« Info

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement