Cum sa eviti atacul de panica in apa

Home « Ghid « Sport

Foarte mulţi practicanţi ai triatlonului preferă să înoate în apă deschisă, adică într-un lac sau mare, şi nu într-un bazin. Motivele sunt lesne de înţeles: mai multă libertate, mai mult spirit de aventură şi o doză în plus de adrenalină. În plus, senzaţiile oferite de înotul în apă deschisă nu se compară cu monotonia unui bazin de înot.
 

Şi cum înotul în apă deschisă a devenit un sport olimpic, practicat la nivel global, tot mai multă lume se aventurează să-şi încerce norocul şi condiţia fizică. Indiferent că este un concurs de semi-triatlon (pe distanţe mici) sau unul în toată regula (distanţe mari), înotătorii au reguli foarte bine stabilite, de la care nu se abat aproape niciodată.

După un antrenament istovitor, ce presupune multe ture de "bazin", în cazul celor care înoată în apă deschisă, bazinele fiind chiar râurile sau mările, un regim alimentar de înaltă calitate şi o gândire pozitivă, sportivii sunt gata de triatlonul în apă deschisă. Însă, ceea ce nu pot anticipa ei este sentimentul de panică. Un înotător întâmpină astfel de dificultăţi în timpul unui triatlon fie din cauză că nu a acordat atenţie la capacitatea de orientare şi mişcare, fie că se simte intimidat de colegii săi mult mai rapizi.

Atacul de panică se mai poate instala şi din cauza şocului termic din apa rece. Spre deosebire de înotul în bazin, cel în apă deschisă presupune confruntarea cu temperaturi destul de reci, suficiente pentru un novice să-şi piardă din motivaţie şi determinare. Foarte eficiente sunt cremele speciale de încălzire care oferă o senzaţie plăcută de căldură, dar şi exerciţiile de respirare şi concentrare.

Pentru evitarea unui atac de panică în apă rece, înainte de o competiţie, este important ca participanţii să înoate măcar de 2-3 ori în ape deschise, în costum neopren, pentru a se obişnui psihic cu temperatura scăzută a apei. De asemenea, ei nu trebuie să uite de încălzire. În orice sport este indicată efectuarea exerciţiilor de încălzire, pentru dezmorţirea muşchilor şi, în cazul de faţă, pentru diminuarea şocului termic.

Dacă triatlonul se desfăşoară în condiţii nu foarte favorabile şi apa este destul de rece, înotătorii este bine să poarte cască şi echipament din neopren, plus dopuri de urechi. Neoprenul ajută şi previne ca trupul să se răcească în punctele sale sensibile, iar dopurile împiedică înfundarea urechilor.

Pe cât posibil, înotătorii trebuie să se focusese pe respirarea normală şi să nu uite să arunce o privire din când în când în jur, pentru a se asigura că rămân pe drumul cel bun şi nu prea departe de punctele de marcaj. Pentru unii, o astfel de rătăcire este declanşatorul atacului de panică. Lăsând la o parte faptul că necâştigarea competiţiei poate cauza un atac de panică, concurenţii nu trebuie să iasă imediat din apă sau să alerge la mal, ci să mai stea puţin în apa rece. Este posibil să aibă o uşoară senzaţie de ameţeală sau dezorientare.

Oricum ar fi, nimic nu este la fel de satisfăcător ca pregătirea pentru un eveniment provocator, cum ar fi un triatlon. Nu lăsa frica sau anxietatea să te ţină departe de pasiunile tale. Ai luat vreodată parte la triatlon? Cum te-ai descurcat cu panica în apă deschisă?

 

 

 

Irina B.

sursa foto: womanitely.com

 

Publicat in: august 2014
Etichete pentru acest articol: bazin de inot, inot, lacuri, mare
Inapoi la categoria «« Ghid

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement