Record românesc: 3200 de mile fără motor!

Home « Evenimente « Inedit

Pe locuri, fiți gata.... sailingului românesc se pregătește de un record pe ape! O echipă românească de yachting vrea să stabilească un record de viteză pe un velier de curse, navigând 3200 de mile marine, fără motor, pe ruta Southampton-Mangalia. Nu este un vis, ci echipajul se pregătește să ridice velele ambarcațiunii sâmbătă, 27 octombrie, la Southampton, urmând să se îndrepte spre Mangalia. Ambarcațiunea este un velier de curse fără motor, iar echipa de yachting este formată din patru membri, cu toții fiind campioni de yachting și navigatori experimentați.

Vorbim despre Alexandru Mincu (campion la yachting și profesor la Universitatea Maritimă din Constanța), Victor Fulicea (arhitect), Andrei Pop (student) și Ștefan Munteanu (regizor). Victor Fulicea, Andrei Pop și Ștefan Munteanu fac parte din echipa câștigătoare a Campionatului Național de Yachting IRC în ultimile 3 ediții. Iar Alexandru Mincu are o experiență de navigare de peste 20.000 de mile marine, fiind totodată antrenor și sportiv de yachting.

Velier de 10 metri și un echipaj motivat

Echipa va naviga pe un Elan 340, ambarcațiune de doar 10 metri, proiectată de arhitectul naval Humphrey. Yachtul cu vele este omologat la clasa A Ocean, beneficiind de reale calități pentru regate. Potrivit producătorului, velele ambarcațiunii sunt laminate, permițând navei să prindă rapid viteză în bătaia vântului. Astfel, împreună cu un echipaj motivat, Elan 340 ar putea urca pe treapta I a podiumului, în cadrul oricărui regate IRC sau ORC.

Velierul are 10 metri și poate caza maximum șapte persoane. Astfel, cei patru membri ai echipajului și-au socotit atent timpul de odihnă și navigare. Potrivit lui Ștefan Munteanu, ei vor sta câte doi în carturi de câte șase ore, din care 3 ore fiecare la timonă. În acest timp, colegul de cart se va ocupa cu navigația. Căpitanii de cart vor fi Victor Fulicea și Alexandru Mincu.

Traseu pe ape învolburate

Echipajul va avea de traversat apele Canalului Mânecii și ale Golfului Biscaya, pe ape învolburate, prognoza meteo anunțând că vor avea de înfruntat rafale chiar și de 40 + noduri (75 km/h). Imediat după ieșirea din Strâmtoarea Gibraltar vor lua calea spre Marea Mediterană, prin dreptul Italiei și al Cretei. Apoi, după Marea Egee, urmează Strâmtoarea Dardanele și Marea Marmara, Strâmtoarea Bosfor și, la final, Marea Neagră. Locație în care se preconizează că vor ajunge în luna noiembrie. Finișul competiției se va anunța la ancorarea ambarcațiunii în Portul Mangalia, casa yachtului Elan 340.

Ideea unei astfel de competiții a aparținut arhitectului Victor Fulicea, care și-a dorit să participe în cursa Clipper Round The World Race. Singura cursă de circumnavigare pentru amatori, care includea turul pământului în 12 luni. El a renunțat din cauza taxei de înscriere mult prea mare. O sumă cu care Victor Fulicea a descoperit că își poate achiziționa singur o ambarcațiune și se poate avânta într-o expediție plină de adrenalină.

Prime Cut devine Simina 2

Astfel a ajuns să-și achiziționeze acest velier, Prime Cut, din Marea Britanie. După această încercare, echipajul vrea să redenumească ambarcațiunea: Simina 2. Expediția este susținută de Clubul Sportiv Balkan, Clubul Sportiv Windhunters (windhunters.eu), Sailmag.ro și Uiversitatea Maritimă din Constanța. O idee cu adevărat unică în România, care ar putea să ducă yachtingul românesc direct în competițiile internaționale de viteză. Însă, până acolo, îi așteptăm cu sufletul la gură la linia de finiș din Mangalia. Pentru o asemenea îndrăzneală, românii noștri chiar trebuie felicitați!

Gina Rotaru

Sursa: www.windhunters.eu

Publicat in: octombrie 2012
Inapoi la categoria «« Evenimente

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement