Secretele unui „Boat show” (foto)

Home « Evenimente « Expozitii

La suprafață, un show de ambarcatiuni este ca un trailer, o colecție de scene perfecte alese parcă pe placul publicului. Atent selectate și aranjate, astfel încât să poți vedea doar ceea ce producătorul își dorește, pentru a-ți capta atenția. Ești înconjurat de ambarcațiuni grandioase, străluciotare, cu prețuri atractive și agenți de vânzări care parcă sunt acolo special pentru interesele tale! Ei, lucrurile nu sunt chiar atât de roz! În culisele unui astfel de show, agitația depășește, uneori, pragul normal! Există trucuri subtile de marketing, jocuri de vânzări, reguli de stabilire a prețului și țintirea clientului...

Un adevărat business, care nu are nicidecum strălucirea de la suprafață. Un business în care fiecare își vede de interesele proprii, în speranța de a obține câștiguri substanțiale, atât de imagine, cât și financiare, prin atragerea clienților și a investitorilor cu potențial bancar.

Agenți de vânzări experți în exagerări

Dacă ai fost vreodată la un boat show, știi că agenții de vânzări sunt pretutindeni. Iar dacă nu ești expert în ambarcațiuni, riști să îți iei o țeapă de zile mari! Dealerii de ambarcațiuni își iau comision gras din vânzarea vreunui model, așa că nu se află acolo nici de dragul vostru, nici pentru a vă prezenta realist ambarcațiunea. Este pur afacere. Așadar, pentru a nu te lăsa păcălit, întreabă înainte dacă este specialist și are certificare de vânzare în brandul respectiv. În caz contrar, ar putea să te informeze greșit.

Dealeri vs reprezentații producătorilor

Da, aici este o continuă luptă acerbă! Dealerii iau cu asalt vizitatorul doar pentru comision, încurcând reprezentanții oficiali ai producătorilor. În spatele imaginii de politețe, se ascunde o adevărată confruntare. Asta pentru că mulți dealeri neautorizați încearcă să le ia fața reprezentanților, în ciuda faptului că nu dețin prea multe informații despre ambarcațiune. Tocmai de aceea, e bine să știți cui vă adresați întrebările.

Vânzare rapidă sau compromis

O tehnică de marketing extrem de eficientă pe moment este convingerea imediată a clientului. De obicei, oamenii, caută să cumpere ce-i mai ieftin, iar organizatorii știu asta. Iar multe ambarcațiuni la prețuri mici sunt supra-lăudate de dealeri. Interesul principal este acela de a vinde rapid. Însă, un reprezentant bun va risca să compromită vânzarea, informând clienții suficient astfel încât să știe dacă ambarcațiunea este sau nu ceea ce-și doresc. Așadar, dacă vă ia rapid, pe nepregătite, spune-ți pas.

Etichete umflate substanțial

Investițiile de participare la show sunt scoase din prețurile ambarcațiunilor. Marea majoritate a producătorilor măresc prețurile, pentru a-i putea plăti pe dealeri. De obicei, la o ambarcațiune de 5.000 de dolari, dealerul ar încasa 1.000. Însă, secretele nu se opresc aici! Chiar dacă mulți se jenează, clienții pot negocia la sânge. Iar dacă ești un bun negociator, poți ajunge de la 10.000 de dolari, la 7.000 de dolari dintr-o clipită! Ține minte, dealerul se va lupta să păstreze totuși o marjă de profit de 25%.

Organizarea show-ului

Pentru clienți, totul ține de aspect, de covorul roșu și de luxul ambarcațiunilor afișate. Însă, înainte de toate acestea, în statele evenimentului sunt oameni care se ocupă de proiectarea locurilor pentru fiecare ambarcațiune, machetare, se descarcă și implementează tone de echipament (de la spoturi până la fire electrice), se țin negocieri privind plata de ședere în expoziție în funcție de loc, se aleg reprezentanții, se asamblează navele și se pun la punct până la cel mai mic detaliu.

O muncă asiduă, la care participă sute de oameni din diferite domenii: electricieni, instalatori, stivuitoriști, mașiniști, constructori, manageri, designeri, specialiști în comunicare și mulți alții. O lume cu adevărat fascinantă la suprafață, dar care necesită o coordonare și înțelegere impecabilă din partea echipelor de lucru.

Gina Rotaru

Foto: http://www.boatingmag.com

Publicat in: octombrie 2012
Inapoi la categoria «« Evenimente

Galerie Foto

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement