Cum se construiesc bărcile RIB (foto)

Home « Ambarcatiuni « Pneumatice

Sunt mici, compacte, ușor de transportat și extrem de rezistente. Vorbim despre celebrele bărci RIB, adorate de marea majoritate a pescarilor cu un nivel începător sau mediu de experiență! Bărcile RIB sunt recunoscute ca fiind unele dintre cele mai practice ambarcațiuni atât pentru navigație pe ape line, cât și pentru curse de rafting pe ape repezi! Cărui fapt se datorează rezistența și cum sunt ele confecționate pentru a oferi confort și siguranță? Am căutat câteva indicii la firmele producătoare și iată ce am găsit!

Pentru început, vorbim despre materiale extrem de rezistente, aproape imposibil de rupt la o eventuală bușitură sau un accident maritim. Oferă siguranță întrucât interiorul este compartimentat în mod proporțional cu spații de aer, astfel încât la spargerea uneia, ambarcațiunea să se poată menține la suprafață cât mai mult timp posibil, cu ajutorul celorlalte compartimente. În cele mai multe dintre cazul bărcile RIB sunt confecționate din materiale precum Decitex, PVC, Multistrat Plastel cu 5 straturi de armătură dublă de Nylon. Toate aceste materiale prezintă o rezistență exceptională la abraziune, azot sau raze ultraviolete. În plus, ele își pot păstra caracteristicile chiar și la temperaturi care depășesc 30 de grade Celsius.

Croiul și sudura

Bineînțeles, materialele și densitatea straturilor se aleg în funcție de modelul ambarcațuinii. Motiv pentru care costurile diferă tot în funcție de model, o barcă RIB de mici dimeniuni poate costa, uneori, mai mult față de una de dimensiuni considerabil, datorită numărului de straturi folosite și croiul ei. Potrivit celor de la Kolibriboats, înainte de a fo croait materialul este scanat pentru a I se depista și înlătura impuritățile. După această procedură urmează tăierea materialului, care se realizează cu ajutorul mașinii de tăiere cu laser de înaltă precizie și tehnologie. Pasul următor este îmbinarea acestora prin sudură, care se realizează cu un echipament PH, ce are curent de înaltă frecvenţă, care nu permite materialului să se încrețească.

Îmbinarea părților

Aici este partea cea mai frumoasă, care dă ambarcațiunii aspectul. Îmbinările sunt făcute cu suplimentare de armare internă și externă, folosindu-se adeziv cu polyuretane de bază. Este un adeziv realizat din două părți rezistente la raze ultraviolete și apă sărată, care oferă rezistență și sigurantță în aproape orice condiții va fi supusă ambarcațiunea. Bărcile RIB sunt compartimentate în funcție de model, iar partițiile de reglare a presiunii aerului sunt construite în formă de conuri, pentru a putea stabiliza toate camerele bărcii gonflabile.

Astfel, ambarcațiunea își păstrează în mod echilibrat flotabilitatea, iar conurile de reglare a presiunii aerului din interior pot fi reglate de la exterior. După toate acestea, urmează detaliile de aspect precum sistemul de prindere a barelor pentru vâsle, banda de protecție din jurul ambarcațiunii, supapele, palca de motor (sudată pe baloane) și... gata barca RIB! Aparent, deloc complicat, însă este nevoie de experiență și de ustensile pe măsură! Motiv pentru care, nu vă apucați să construiți bărci RIB acasă! Lăsați treaba aceasta pentru specialiști... pentru siguranța proprie!

Gina Rotaru

Foto: www.greenpeace.org / kolibriboats.ro/tehnologie.html

Publicat in: martie 2013
Inapoi la categoria «« Ambarcatiuni

Galerie Foto

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement