Rusia „sparge” industria arctică

Home « Ambarcatiuni « Inedit

Industria maritimă se dezvoltă cu o rapiditate uluitoare de la un colț al Pământului, la celălalt. În timp ce în zonele exotice ambarcațiunile de mare viteză au atins cele mai înalte standarde de calitate, în regiunea arctică Rusia se pregătește să spargă gheața la propriu, cu cel mai modern motor diesel. Proiectul este în curs de desfășurare, precum și construcțiile, care se realizează la unul dintre cele mai vechi șantiere navale din Rusia: Yard Baltiisky. Un șandier naval care, după o cădere năucitoare, a reușit să se ridice, în ultimul an, cu ajutorul câtorva contracte extrem de bănoase.

Arhitecții și contructorii de nave din Yard Baltiisky, unul dintre cele mai vechi șantiere navale din Rusia, se pregătesc să revoluționeze piața motoarelor diesel. Aceștia au început să construiască cel mai mare și mai modern motor diesel din Rusia, destinat vreodată unui spărgător de gheață, care urmează să funcționeze în regiunea arctică. Începerea lucrărilor a fost marcată printr-o ceremonie fastuoasă organizată la Baltiiksky, Sankt Petersburg.

Lansarea vine în 2015

Potrivit companiei de design Petrobalt, care se ocupă de realizarea ambarcațiunii, nava va avea 146,8 metri lungime și o capacitate brută de 22258 tone. Acesta va putea găzdui un echipaj de 38 de persoane și va putea să funcționeze autonom timp de 60 de zile, în straturi de până la doi metri grosime. Contractul de construcție a fost semnat pe o valoare de 7,25 biliarde de RUB, iar ambarcațiunea urmează să fie gata la sfârșitul anului 2015. Este un constract uriaș pe care șantierul naval Baltiisky din Rusia a reușit să pună mâna. Și nu este primul de acest gen! Cerințele și construcțiile pe piața ambarcațiunilor destinate regiunii arctice sunt înfloritoare.

De la faliment, la prosperitate

Conducerea șantierului a reușit în 2012 să obțină câteva contracte bănoase, care au asigurat locației stabilitate și putere de funcționare. Același șantier naval a câștigat anterior contract pentru construirea unui spărgător de gheață cu propulsie nucleară, pe nume LK-60. Un alt prototip cu care nu doar șantierul naval, ci și piața din Rusia nu doar că se pot mândri, ci își crează o imagine înfloritoare, care va atrage tot mai mulți investitori.

Mai ales acum, când contractele noi sunt de o importanță majoră pentru șantierul naval Baltiisky care, timp de mulți ani la rând, s-a aflat în pragul falimentului. Cel puțin așa arată rapoartele făcute publice de revista locală de news. „Barents Observer”. Așadar, economia navală în Rusia pare să se ridice ușor, dar sigur, cu proiecte de mare anvergură, care ar putea schimba piața ambarcațiunilor de mari dimensiuni, cu ajutorul a noi motoare economice diesel.

Gina Rotaru

Foto: www.marinelink.com

Publicat in: ianuarie 2013
Etichete pentru acest articol: ambarcatiune, icebreaker, motor barca, motor yacht, santier naval
Inapoi la categoria «« Ambarcatiuni

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement