Peral, primul submarin electric din lume

Home « Ambarcatiuni « Inedit

V-ați întrebat vreodată cine a inventat submarinul? Un spaniol, geniu în inginerie, poartă numele celei mai mari inovații maritime realizate în anul 1884: Peral. Primul submarin electric din lume, care a pavat calea pentru următoarele modele ce urmau să apară în următorii ani! Inventatorul Isaac Peral Y Caballero a rămas în cărțile de istorie ale lumii, revoluționând piața maritimă și dând startul unei dezvoltări uimitor de rapide în ceea ce privește tehnologia și comerțul.

Isaac Peral a fost ofițer al „Cuerpo General de la Armada”, pe diferite nave de război. Submarinul a fost conceput pentru prima oară în 20 septembrie 1884, când locotenentul Isaac Peral a scris o lucrare intitulată Proyecto de Torpedero Submarino ("Proiect pentru o torpedoboat submarin"). Proiectul i-a impresionat pe superiorii și colegii lui ofițeri, motiv pentru care în 1885 Peral a ajuns în atenția ministrului naval spaniol, vice-amiralul Pezuela Y Lobo, care i-a acordat 5000 de pesetas pentru începerea programului de construcție. În cele din urmă, întregul cost al construcției a crescut până la aproximativ 1,00,00,000 de pesetas.

Caracteristicile submarinului:

Submarin Peral a fost primul submarin realizat practic până la acea dată, fiind extrem de elegant și avansat tehnologic pentru timpul său. Avea 22 de metri lungime, era alimentat cu ajutorul unei baterii electrice și putea funcționa la viteze maxime ce atingeau aproape opt noduri. Construcția a fost aprobată de Guvern în data de 25 aprilie 1887, iar la șase luni diferență, modelul a început să fie modificat.

Modelul original din 1885 este un submarin de 61 de tone, 18,8 metri lungime, cu un fascicul de 2,52 metri și un motor electricde 30 kW, cu singur arbore. Viteza de top a variat în funcție de nivelul de încărcare al bateriilor. Modelul original putea ajunge la 132 mile nautice (244 km) la o viteză de 6 noduri (11 km / h). În 1890, Peral a fost retras din serviciu, echipamentele au fost scoase, iar coca depozitată la eliminat, iar coca depozitate la „La Carraca Arsenal”. 

În 1913, a fost comandată demolarea ei, însă acțiunea propriu zisă nu s-a realizat. În 1929, amiralul Mateo García de los Reyes, primul comandant al forțelor submarine spaniole, a reușit să recupereze corpul navei și l-a remorcat până la Cartagena, unde a fost așezat la baza de submarine. La scuit timp, submarinul a fost restaurat, iar acum este expus în fața portului Cartagena, la Paseo Alfonso XII-lea. Modelul stârnește și acum admirația, fiind considerat punctul de pornire al tehnologiei marine.

Gina R.

Foto: www.marineinsight.com

Publicat in: iunie 2013
Etichete pentru acest articol: barca cu motor, jucarii nautice, submarin, Submarinul Peral
Inapoi la categoria «« Ambarcatiuni

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement