Navele care vor schimba lumea (foto)

Home « Ambarcatiuni « Inedit

În ultimii ani, industria maritimă a început să implementeze Revoluția Verde, adoptând și dezvoltând ambarcațiuni și tehnologii eco-friendly destinate comercializării globale. Scopul: înlocuirea treptată și sigură a tuturor ambarcațiunilor cu efecte nocive asupra lumii maritime și a mediului înconjurător. Aceste ambarcațiuni eco-friendly, împreună cu o educație ecologică maritimă, ajută la reducerea efectelor nocive ale poluării. Ți-am pregătit mai jos numele câtorva ambarcațiuni ale viitorului, despre care se spune că vor aduce schimbări majore și rapide în industria maritimă în următorii ani:

1. Navele Maersk’s Triple E. Când navele container 18000 TUE triple-E vor apărea pe piața maritimă, cu siguranță vor primi titulatura de cele mai mari ambarcațiuni containere din lume, care oferă cele mai eficiente tehnologii ecologice.

2. NYK Eco 2030. Nava Eco NYK 2030 este un concept îndrăzneț, care va duce construcțiile moderne de ambarcațiuni la un nivel de high class. Nava Eco 2030 va naviga cu ajutorul tehnologiei cu celule de combustibil, împreună cu celule solare și vele.

3. Eoseas STX Europe este un vas de croazieră pentamaran conceput de STX Europe. Ambarcațiunea va folosi un motor GNL-Diesel, energie solară și eoliană pentru a reduce consumul de combustibil. Nava beneficiază, de asemenea, de un sistem nou pentru reducerea consumului de energie cu 50%.

4. Eco Power Marine cu alimentare solară și eoliană. Proiectul ambarcațiunii ecologice Eco Power Marine a fost intens mediatizat în presa internațională maritimă. Va fi prima ambarcațiune care urmează să folosească vele rigide cu celule fotovoltaice. Este una dintre cele mai promițătoare nave ale viitorului proiectate vreodată.

5. Shell’s FLNG – Cea mai mare structură plutitoare din lume. Shell va dezvolta nava plutitoare cu ajutorul gazului natural lichefiat, dorind ca la marea lansare, din 2017, să fie prima ambarcațiune de acest tip din lume.

6. Cargobot Kawasaki Kisen’s. Este o ambarcațiune inedită nu doar prin design, ci și prin „coeficientul său ecologic”. Ambarcațiunea intenționează să reducă emisiile de carbon cu 40%, urmând să poată transporta peste 2.000 de mașini.

7. Ecore DNV. Un concept lansat împreună de FKAB, Marine TGE, Cargotec și MAN Diesel & Turbo (DNV), ECore este un transportator de minereu de fier de foarte mari dimensiuni (VLOC), care nu ar reduce doar costurile de combustibil și emisiile de carbon, ci ar îmbunătăți și eficiența de încărcare.

8. Wallenius Wilhelmsen Logistics’ E/S Orcelle. Este un concept unicat al unei prime nave din lume ce ar urma să aibă emisii de carbon... zero. Da, vedeți bine: ZERO. Orcelle E/S ar putea fi lansată în următorii 20 de ani. Ea se află, deocamdată, în curs de dezvoltare cu grupul Wallenius Wilhelmsen.

9. Trialitatea DNV. Este un cargobot eco-friendly, de mari dimensiuni (VLCC), care are ca scop reducerea emiterii dioxidului de carbon cu 34% față de orice ambarcațiune de acest tip existentă la ora actuală pe piața transportatoare de mărfuri.

10. Cisterna Verde Sauter Carbon Offset Design (SCOD) – 75% reducere de emisii nocive. Este un concept unic de navă-tanc, care are ca scop reducerea procentului de gaze nocive cu efect de seră. Marfarul va naviga cu ajutorul unui motor cu gaz natural lichefiat (LNG), vele și energie solară ca surse de combustibil. El va oferi beneficii pe termen lung privind ecologizarea maritimă, costuri minime de transport și eficiență în utilizare.

Gina Rotaru

Foto: m4marine.wordpress.com

Publicat in: septembrie 2012
Inapoi la categoria «« Ambarcatiuni

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement