Epava fantomă „Black Jack” (foto)

Home « Ambarcatiuni « Inedit

Pirați blestemați, nave fantomă, epave bântuite... Așa sună toate titlurile legendelor care-i îngrozesc pe mulți marinari. Însă, nu și pe cercetători, care reușesc să găsească o explicație științifică la aproape toate fenomenele maritime bizare. Bine sau rău? Ce mai contează... Au găsit și explicația epavei militare „Black Jack”. O epavă devenită legendă, după ce a fost dată dispărută în Oceanul Pacific timp de peste 40 de ani! Aparent nu fusese răpită de fantome și nici nu avea un blestem deasupra capului. Pur si simplu, căzuse la datorie...

Cel puțin asta spun cercetătorii maritimi, care ne spulberă orice urmă de mister, legende și suspans. Însă, nu-i bai! Dacă tot s-a spulberat misterul, haideți să aflăm cum a ajuns avionul militar de război să zacă zeci de ani pe fundul oceanului...

Ultima misiune de bombardament

„Black Jack” este o aeronavă militară B-17F Flying Fortress. El a pornit la datorie în noaptea de 10 iunie 1943, decolând de pe Aerodromul Seven Mile, de lângă Port Moresby. Fusese trimis într-o misiune de bombardament împotriva aerodromurilor japoneze de la Rabaul din New Britain. Micul echipaj de 10 oameni, care coordona acțiunea, știa că aceasta ar putea fi ultima misiune a lui „Black Jack”. Iar în decurs de opt ore de război, aeronava a fost înghițită de Oceanul Pacific, lângă Noua Guinee.

În acea noapte „Black Jack” fusese pilotat de locotenentul Ralph De Loach, alături de care se aflau 9 oameni. În timpul zborului, acesta a anunțat că există probleme mecanice la motoarele de B-17 de pe dreapta, însă echipajul a ținut să-și continue misiunea. A ajuns la destinație, a lansat o parte din bombe, iar la întoarcere spre Port Moresby motoarele au cedat, iar aeronava a aterizat forțat.

La un pas de moarte prin înec

La zborul de întoarcere, aeronava a întâmpinat furtuni violente la nord-vest de Capul Nelson, cum au intrat în Noua Guinee. Furtuna a fost descrisă mai târziu de pilotul și liderul operațiunii, Ralph De Loach, ca fiind „cea mai proastă vreme zbor pe care am văzut-o în viața mea”. Era imposibil de ajuns în Port Moresby. Cu toate acestea, Black Jack a pilotat la sud-est, în jos de coasta Noii Guinee, spre Golful Milne. Cu două motoare aproape nefuncționale și un nivel scăzut de combustibil, s-a luat decizia de a ateriza pe un recif de mică adâncime, aproape de plaja de la Boga Boga. Locotenentul Ralph De Loach i-a înmânat controlul aeronavei co-pilotului Joseph Moore, care a renunțat preventiv la ultima încărcătură cu bombe.

Joseph Moore a aterizat cu succes cu succes pe apă, dar reciful era mult prea adânc. Echipajul aeronavei - dintre care trei răniți – au fost evacuați din B-17 de câțiva săteni, înainte ca aeronava să se scufunde la 50 de metri în nisip, pe fundul oceanului. Aeronava a zăcut nemișcată în acel loc timp de 43 ani, înainte de a fi descoperită în 1986 de către un australian, un scafandru pe nume Rod Pearce. În mod ironic, bărbatul căuta o epavă diferită, dispărută tot cu zeci de ani în urmă.

În stare impecabilă, după 43 de ani!

Starea ei remarcabil de intactă, l-a făcut pe Black Jack să fie considerat una dintre cele mai unice și importante nave de război din toate timpurile. Armele erau complet intacte, alimentate cu sute de cartușe. Ralph De Loach a revenit la aerodromul din Seven Mile în 1988. Imediat după incident echipajul a fost decorat. Cel mai important este că au primit și două săptămâni de concediu în Sydney, înainte de a reveni în serviciul activ. Imaginile legendarei epave au fost realizate de Don Silcock, un scafandru anglo-australian cu experiență, care este și proprietarul companiei Indo Pacific Images.

Gina Rotaru

Sursa+ foto: Urbanghostsmedia.com

Publicat in: octombrie 2012
Inapoi la categoria «« Ambarcatiuni

Galerie Foto

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement