Cum ne protejăm ambarcațiunea iarna

Home « Ambarcatiuni « Inedit

Gerul și temperaturile extrem de scăzute pot deteriora irepalabil o ambarcațiune. Depozitarea ei pe timp de iarnă este extrem de importantă, aceasta necesitând o pregătire specială, care să o ajute să facă față vântului puternic și înghețului. Există o mulțime de informații privind modul de a pregăti o barcă în vederea depozitării ei. Noi am ales, însă, sfaturile experților și am obținut stafurile companiei MasterCraft. Iată ce ne recomandă compania să facem pentru protejarea ambarcațiunii și a motorului pe timp de iarnă:

1 ..... Umpleți rezervorul cu combustibil și dăugați unlitru de stabilizator la fiecare 5 galoane de benzină.

2 ..... După ce ați umplut rezervorul, navigați cu ambarcațiunea cel puțin 15 de minute, pentru a permite combustibilului tratat să ajungă la motor.
3 ..... Scoateți bușonul de golire a ambarcațiune, imediat ce ați scos-o din apă, pentru ca apa să se scurgă în totalitate.
4 ..... Curățați temeinic corpul, puntea și interiorul ambarcațiunii, de îndată ce aceasta este scoasă din pă. Curățarea ei este mult mai ușoară când suprafața este încă umedă. Lăsați-o în aer liber câteva zile, pentru a se usca complet. Astfel, veți evita apariția mucegaiului.
5 ..... Scoateți hardware-ul atașat la cuplajul arborelui elicei. Separați flanșele și acoperiți ambarcațiunea cu o copertină impermeabilă.
6 . Clătiți sistemul de răcire al motorului cu apă curată. ..... Nu depășiți 1500 rpm, iar timpul de spălare trebuie să fie între 5-10 minute.
7 ..... Adauga un ulei de motor light, încet, în timp ce motorul este menținut pe funcționare minimă. Opriți motorul după ce ați terminat de pus uleiul (preferabil SAE-10).
8 ..... Rotiți conducta de alimentare cu combustibil On-Off, pentru a opri valva. Efectuați toate operațiunile de întreținere programate. O importanță majoră o au curățarea motorului și schimbarea filtrelor de ulei și combustibil.
9 ..... Îndepărtați dopurile de scurgere ale galeriei de evacuare. Consultați manualul ambarcațiunii pentru asistență în găsirea zonei în care se află aceasta.
10. ..... Scoateți comutatorul de aprindere de siguranță și porniți motorul timp de câteva secunde pentru a îndepărta excesul de apă găsit în filtrele de pompare.
11 ..... Scoateți cablul negativ de la baterie. Încărcați fill bateria sau eliminți-o complet. Nu depozitați bateriile în apropierea niciunei surse de căldură.
12 ..... Curățați toate urmele de murdarie, ulei, funingine și grăsime de la motor. Verificați zonele ale motorului și ale transmisiei, în locurile în care vopseaua a fost eliminată.
13 ..... Dacă barca urmează să fie depozitată mai bine de două luni într-un mediu cu multă umiditate, sau în aer liber cu temperaturi extreme, frecați motorul cu ulei împotriva ruginii.
14 ..... Protejați întreaga lungime a arborelui elicei (în interiorul și în exteriorul bărcii) cu o soluție protectoare a metalelor împotriva coroziunii.
15. Acoperiți întreaga ambarcațiune cu o prelată.

În cazul în care barca va fi depozitată în aer liber, în condiții de zăpadă, furtună și gheață, trebuie să fiți atenți cum montați copertina, pentru a nu exista riscul de a se rupe și a se infiltra apa. Alegeți o copertină cu forma rotunjită și, dacă se poate, prindeți-o strâns de ambarcațiune, astupând toate colțurile și dedesubturile. Încercați să siligați prelata, și să o prindeți de două bare din PVC bine înfipte în pământ, pentru a vă asigura că nu se desprinde.  

Gina Rotaru

Foto: boatus.com

Publicat in: decembrie 2012
Etichete pentru acest articol: ambarcatiuni, barci motor, botor barca, navigatie
Inapoi la categoria «« Ambarcatiuni

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement