Șalupele românești, cerute peste hotare

Home « Ambarcatiuni « Cu Motor

 

O piață restrânsă de ambarcațiuni se poate remarca prin calitate. Cel puțin în cazul României, care reușește să se lanseze, ușor dar sigur, pe piața de ambarcațiuni internațională, cu ajutorul producătorilor români! Nu este o glumă, ci în ultima perioadă, există tot mai multe cereri pe piața din România la ambarcațiuni precum șalupele. Cine le vrea și cu ce folos? Ei bine, cele mai apreciabile cereri vin dinspre Moldova, China și Rusia! Iar marea majoritate a șalupelor românești ajunse peste hotare sunt utilizate de autoritățile locale. Semn că achizițiile se fac în special pentru calitate, nu neapărat pentru design!

 

Șalupe românești, la autoritățile din Moldova

Nu este o noutate faptul că șalupe și alte ambarcațiuni românești se vând în străinătate... Însă, un lucru cu care ne putem mândri, este că marea majoritate a ambarcațiunilor sunt utilizate de autorități. În Moldova, startul la achizițiile de ambarcațiuni s-a dat în 2011, când Ministerul de Interne Roman al politiștilor din Republica Moldova a oferit angajaților săi mașini de teren și ambarcațiuni de intervenție românești, în valoare de 100.000 de euro. De ce ambarcațiuni românești? Cu siguranță vă veți gândi la spiritul de patriotism... Poate a contat și acest lucru, însă siguranța, rezistența și calitatea lor au fost printre primele argumente și cerințe în planul de achiziționare. De atunci, ele au fost și sunt folosite ca mijloace de mobilitate terestră și pentru eficientizarea activităților de prevenirte și combatere a criminalității transfrontaliere.

Șalupe românești, în Rusia și China

Iar mândria continuă cu exportul de șalupe românești în Rusia și China. Două țări extrem de înclinate spre rezistența construcțiilor și eficientizarea acestora. Ce-i drept, meritul pentru reușita expostării lor nu al unui român. Culmea, ideea unei astfel de afaceri i-a venit unui olandez stabilit în România de mai bine de 13 ani! Și merge! Șalupele românești sunt construite aici, pe tărâm mioritic, și exportate pentru militarii din China, Vietnam şi Rusia, care vor naviga cu ele în misiuni speciale. Șalupele românești sunt bblindate, construcția lor realizându-se într-o fabrică din Oltenița.

Bărbatul nu este la prima afacere cu ambarcațiuni, potrivit Digi 24. La sosirea în românia și-a deschis un atelier pentru construcția unor ambarcațiuni de lux și, cu timpul, s-a îndreptat și către ambarcațiuni blindate pentru armata. Iar primii clienți care au spus DA au fost Chinezii. Iar dacă o asemenea afacere a reușit să-i atragă pe cei mai agili constructori din lume, înseamnă că piața de ambarcațiuni din România ar putea lua o întorsătură drastică spre dezvoltare în cazul și altor inițiative de acest gen. Nu credeți?

Gina Rotaru

Foto: turism.bzi.ro

Publicat in: aprilie 2013
Inapoi la categoria «« Ambarcatiuni

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului nauticamagazine

Advertisement